کد خبر: 599674
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

قالیشویی در خانه با تر‌کیب مواد ارزان

اگر فرصت نداشته باشید فرش‌ را به قالیشویی بفرستید، شست‌وشوی آن کاری است که کمی دشوار به نظر می‌رسد اما با کمی حوصله می‌توانید فرش‌های خود را در خانه نیز تمیز کنید.

قالیشویی در خانه با تر‌کیب مواد ارزان
کد خبر: 599674
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ۱۶:۰۰:۰۰

شستن فرش‌ها پیش از تعطیلات عید یکی از کارهای اساسی در خانه‌تکانی محسوب می‌شود. درست است که با یک سرچ ساده در اینترنت می‌توانید شماره چند قالیشویی را پیدا کنید اما هزینه شست‌وشوی فرش‌ها گاهی مانع از این می‌شود که خانواده‌ها فرش را به قالیشویی‌ها بسپرند. یا گاهی دیر اقدام کردن باعث می‌شود نتوانید فرش‌های خود را برای شست‌وشو به قالیشویی بدهید. در این هنگام است که به ناچار باید دست‌به‌کار شد و فرش‌ها را در خانه تمیز و نظافت کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، قدیم‌ترها که خانه‌ها حیاط‌دار بودند این کار بر عهده پدر یا پسران خانه بود. اما حالا با توجه به آپارتمان‌نشینی در اکثر شهرها و البته کمبود آب، شستن فرش‌ها در حیاط یا پشت‌بام خانه‌ها مقدور نیست. در چنین شرایطی تهیه شامپو فرش از فروشگاه‌ها و پاک کردن فرش با این نوع شوینده ساده‌ترین روش ممکن خواهد بود.

اما روش‌های دیگری هم برای نظافت فرش‌ در خانه بدون نیاز به بخارشو وجود دارد.

ابتدا کل فرش را جارو کنید تا گردوخاک و مو از روی سطح آن جمع شود.

محلولی خانگی که فرش شما را تمیز می‌کند

به ازای هر یک لیوان آب یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق چای‌خوری سرکه سفید را مخلوط کنید و روی سطح فرش بپاشید و با یک فرچه نرم یا حوله روی سطح فرش به آرامی بکشید. بعد از اینکه تمام فرش را با این محلول پاک کردید یک حوله را با آب ولرم خیس کنید و روی سطح فرش بکشید تا مواد شوینده‌ای که ممکن است روی سطح فرش باقی‌ مانده باشد پاک شود.

بعد از اتمام کار کمی پنجره‌ها را باز بگذارید تا رطوبت فرش کامل خشک شود. سپس یک بار دیگر سطح فرش را جارو بزنید و از تمیزی و شفافیت رنگ‌ گل‌های فرش خود لذت ببرید.

از بین بردن جای پایه مبل و میز روی فرش

حتماً برای شما هم پیش آمده که وقتی مبل و میز را از روی فرش برمی‌دارید فشاری که بر اثر قرار گرفتن پایه میز و مبل به سطح فرش وارد شده باعث تغییر خواب فرش شده است و به نظر می‌رسد به این راحتی هم به حالت اول برنمی‌گردد؛ در این لحظه فقط کافی است تکه‌ای یخ روی قسمت تغییر حالت‌یافته بگذارید و زمانی که یخ شروع به آب شدن کرد، یک پارچه روی آن بیندازید تا رطوبت را جذب کند این کار باعث می‌شود خواب فرش دوباره به حالت عادی برگردد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها