کد خبر: 477978
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۱:۱۰:۴۴
| |

راهنمای پاک کردن لکه چربی از روی فرش و موکت

ایجاد لکه چربی بر روی فرش به دلایل مختلف نظیر ریختن روغن از ظرف غذا بر روی فرش یا ریختن روغن از لوازم خودروی تعمیر شده بر روی فرش ممکن است اتفاق بیفتد.

راهنمای پاک کردن لکه چربی از روی فرش و موکت
کد خبر: 477978
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۱۱:۱۰:۴۴

اعتمادآنلاین| ایجاد لکه چربی بر روی فرش به دلایل مختلف نظیر ریختن روغن از ظرف غذا بر روی فرش یا ریختن روغن از لوازم خودروی تعمیر شده بر روی فرش ممکن است اتفاق بیفتد.

قالشویی توحید

به هر حال ریختن روغن بر روی فرش به هر دلیلی که باشد، پاک کردن و از بین بردن لکه ها کار چندان آسانی نیست. لکه چربی فرش ممکن است دلهره آور باشد اما ما در این مقاله که توسط تکنسین های قالیشویی پونک تهیه شده، قصد داریم تا نحوه تمیز کردن لکه چربی از روی فرش را برای شما توضیح دهیم.

پاک کردن لکه قالی

با یک تیر دو نشان بزنید: جوش شیرین لکه روغن فرش و بوی آن را از بین می برد


ماده اصلی برای تمیز کردن لکه های روغن از روی فرش جوش شیرین است. جوش شیرینی به راحتی و به سرعت چربی را از الیاف فرش جذب می کند. جوش شیرین همچنین می تواند بوهای مرتبط با چربی را نیز از بین ببرد.

مانند تمام لکه های ایجاد شده فرش، لکه های روغنی نیز باید به سرعت از بین بروند. هر چه سریع تر عمل پاک کردن لکه های روغنی از فرش را انجام دهید، احتمال خلاص شدن از شر لکه نیز بیشتر است.

روش زیر برای پاک کردن هر نوع لکه چربی اعم از پخت و پز یا روغن ماشین آلات و دستگاه ها از فرش و موکت کاربرد دارد.

وسایل مورد نیاز برای از بین بردن لکه چربی از فرش


از جمله وسایل مورد نیاز برای پاک کردن لکه چربی، روغن، گریس و ... عبارت است از:

· جوش شیرین

· الکل دناتوره

· قاشق

· آب

· بطری اسپری

· مایع ظرفشویی

· سرکه سفید

· گلیسیرین

· جاروبرقی

· پارچه های رنگ روشن یا حوله های قدیمی

· مسواک قدیمی

پاک کردن لکه قالی

مراحل پاک کردن لکه چربی از روی فرش یا موکت


1. مرحله اول


در قدم اول پودر جوش شیرین خشک را بر روی لکه چربی فرش بپاشید. مطمئن شوید که پودر کاملا تمام لکه را پوشانده است.

به کمک یک قاشق، جوش شیرین را داخل الیاف منطقه لک شده فرو کنید. اجازه دهید تا جوش شیرین چند دقیقه بر روی لکه روغنی و چرب فرش باقی بماند. سپس به کمک جاروبرقی، جوش شیرین ریخته شده روی فرش را تمیز کنید. این کار را 2 یا 3 بار تکرار کنید تا تمام چربی به جوش شیرین جذب شده و از روی فرش پاک شود.

2. مرحله دوم


برای از بین بردن لکه چربی می توانید از هر کدام از 2 نوع محلول زیر، بسته به ترکیبات حاضر در خانه استفاده نمایید:

_ یک فنجان آب را با 1/2 قاشق چای خوری مایع ظرفشویی و 2 قاشق غذاخوری الکل دناتوره مخلوط کنید.

_ یک قسمت مایع ظرفشویی، یک قسمت گلیسیرین، هشت قسمت آب و چند قطره سرکه سفید را با هم مخلوط کنید.

ترکیب ایجاد شده را درون یک بطری اسپری بریزید. بهتر است پیش از اسپری کردن این محلول بر روی لکه، ترکیب را بر روی یک قسمت کوچک خارج از دید امتحان کنید.

سپس محلول را به طور کامل بر روی لکه روغن فرش اسپری کنید تا الیاف فرش کاملا به محلول آغشته شود. اجازه دهید محلول تمیز کننده 2 تا 3 دقیقه بر روی لکه فرش بماند. از جاروبرقی بدون فیلتر برای از بین بردن رطوبت فرش استفاده کنید. تا از بین رفتن کامل لکه، این مرحله را چند بار تکرار کنید. توجه داشته باشید که در صورتی که مشکلات تنفسی دارید یا به مواد سمی الکل دناتوره حساسیت دارید، می توانید به جای از بین بردن لکه روغن فرش در خانه از خدمات قالیشویی در ونک استفاده کنید.

3. مرحله سوم


اگر لکه روغنی فرش سرسخت است و یا محلول شما به طور کامل به الیاف و لکه نفوذ نمی کند، می توانید از یک مسواک قدیمی کمک بگیرید. مسواک را به محلول ساخته شده مرحله دوم آغشته کنید و سپس به آرامی به الیاف فرش بزنید. دقت کنید که مسواک را به الیاف فرش مالش ندهید تا آسیب نبینند. برای این کار می توانید به آرامی با مسواک به الیاف فرش ضربه بزنید تا محلول به الیاف برسد.

سپس محلول را بر روی محل اسپری کنید. با مسواک محلول را کاملا به الیاف فرش بزنید. برای اطمینان از نفوذ کامل محلول مورد نظر، می توانید اسپری کردن را چندین بار تکرار کنید. پس از هر بار اسپری کردن نیز به کمک مسواک، محلول را وارد الیاف فرش یا موکت کنید.

4. مرحله چهارم


در مرحله آخر، می توانید به کمک یک جاروبرقی تمام رطوبت و چربی باقی مانده را از فرش خارج کنید. جاروبرقی بدون فیلتر می تواند مایعات را از فرش خارج کند. مراحل فوق را هر چند بار که لازم است تکرار کنید تا لکه به طور کامل از بین برود. همچنین در صورتی که با وجود انجام تمامی مراحل بالا، لکه از بین نرفت یا رنگ آن بر روی الیاف فرش و موکت باقی ماند، می توانید از خدمات قالیشویی اقدسیه کمک بگیرید.

قالیشویی

خدمات قالیشویی و پاک کردن انواع لکه های فرش


چربی ها یکی از انواع لکه های سرسخت فرش ها هستند که ماندگاری آن ها می تواند منجر به نفوذ در الیاف شود. تمیز کردن و سپس شستشوی فرش می تواند لکه را به طور کامل از بین ببرد. قالیشویی ها می توانند با استفاده از دستگاه های حرفه ای قالیشویی انواع لکه های روغنی، گریس و ... را به راحتی از فرش و موکت پاک نمایند. خدمات موکت شویی و قالیشویی توسط قالیشویی محدوده اقدسیه توسط تکنسین های مجرب انجام می شود. همچنین تمام مراحل شستشوی انواع فرش به صورت کاملا مکانیزه بوده و هرگونه لکه و آلودگی از فرش پاک خواهد شد.

قالیشویی توحید


قالیشویی توحید فعالیت های گسترده خود را در زمینه شستشوی انواع فرش و موکت در تمام مناطق تهران، کرج، لواسانات و ... ارائه می دهد. شما می توانید از هر جای شهر تهران خدمات موردنظر خود را به صورت تلفنی و یا سفارش آنلاین ثبت نمایید. شناخت یک قالیشویی آنلاین به شما فرصت دهد تا بلافاصله پس از بروز هرگونه مشکل در فرش اعم از لک شدن و یا آب گرفتن فرش، آن را به بهترین قالیشویی بسپارید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها