کد خبر: 491983
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۱۲:۰۱:۲۲
| |

کرونا درآمد قالیشویان را شست!

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران از تعطیل شدن 30 درصد واحدهای فعال در صنف قالیشویی، کاهش 80 درصدی درآمد و بیکار شدن حداقل 3000 نفر در این صنف خبر داد.

کرونا درآمد قالیشویان را شست!
کد خبر: 491983
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۱ ۱۲:۰۱:۲۲

اعتمادآنلاین| حمید محمدی از تعطیل شدن 30 درصد واحدهای فعال در صنف قالیشویی در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: باقی واحدها نیز عمدتا بیش از 80 درصد کاهش درآمد داشتند. با شیوع موج جدید بیماری کرونا نیز بسیاری از مردم به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کاهش رفت و آمد و ترس از ابتلا به بیماری کرونا، تمایلی به استفاده از خدمات قالیشویی‌ها نداشتند.

به گزارش ایسنا، به گفته وی این شرایط باعث شده درخواست خدمات قالیشویی 70 تا 80 درصد کاهش یابد و قالیشویان تقریبا به بیکاری مطلق نزدیک شده‌اند.

بیش از 3000 نفر بیکار شدند

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران با بیان اینکه تا قبل از شیوع کرونا نزدیک به 400 واحد صنفی فعال بودند که در هر واحد (به جز بهمن و اسفند هر سال) به طور معمول بین 20 تا 30 نفر مشغول فعالیت بودند، تصریح کرد که اکنون با توجه به کاهش سفارش‌ها بیش از 3000 نفر بیکار شده‌اند و درآمد قالیشویان از اسفند سال 1398 تاکنون حداقل 80 درصد کاهش داشته و تقریبا در مرز ورشکستگی قرار دارند.

نمی‌توانیم امرار معاش کنیم چه رسد به پرداخت مالیات!

محمدی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که واحدهای قالیشویی درآمدی ندارند ملزم به پرداخت مالیات شده‌اند. حداقل حمایت از این صنف بخشودگی مالیات برای واحدهایی است که درآمدی نداشته‌اند. این بنگاه‌ها درآمدی برای امرار معاش ندارند چه رسد به پرداخت مالیات.

رئیس اتحادیه قالیشویان تهران، شب عید سال جاری نیز از افزایش 25 تا 30 درصدی نرخ نسبت به سال قبل و همچنین کاهش 40 درصدی تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داده و به مشتریان هشدار داده بود که فریب واحدهای بدون مجوز را نخورند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها