محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

ازدواج مهم‌ترین دلیل ترک‌تحصیل دانش‌آموزان است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکلات فرهنگی و اقتصادی و ازدواج از دلایل مهم در ترک‌تحصیل دانش‌آموزان است.

ازدواج مهم‌ترین دلیل ترک‌تحصیل دانش‌آموزان است
کد خبر: 596933
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴ ۱۱:۵۳:۰۷

محمدمهدی کاظمی درباره ۹۶۰ هزار دانش‌آموز خارج از مدرسه اظهار کرد: سامانه‌ای را با هدف شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل ایجاد کردیم که طی بخشنامه‌ای به ادارات‌کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است تا استان‌ها اطلاعات سامانه‌های مختلف در حوزه شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را تجمیع کنند و اقدامات لازم برای جذب و بازگرداندن این دانش‌آموزان به محیط آموزشی انجام شود.

به گزارش تسنیم، وی افزود: نرخ گذر تحصیلی دانش‌آموزان از پایه نهم به پایه دهم کاهش یافته است البته برخی از دانش‌آموزان در آموزش غیرحضوری ظاهراً در کلاس درس حضور داشتند، اما زمانی که آموزش حضوری شد به مدارس برنگشتند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش مجازی و غیرحضوری مدارس در افزایش آمار ترک‌تحصیل بی‌تأثیر نبوده است و اسفند سال گذشته اعلام شد؛ اگر آموزش غیرحضوری ادامه یابد یکی از تبعات آن افزایش میزان ترک‌تحصیل دانش‌آموزان و دشوار شدن بازگشت به مدرسه، افت یادگیری و بالطبع کاهش انگیزه دانش‌­آموزان برای ادامه تحصیل خواهد بود.

عضو شورای‌عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بازماندگی از تحصیل دلایل مختلفی دارد از جمله مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بیان کرد: بخش‌های مختلفی همچون وزارت کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، سازمان ثبت احوال و نهاد‌های عمومی غیردولتی در شناسایی و جذب دانش‌آموزان نقش دارند و باید در این رابطه به آموزش و پرورش کمک کنند.

کاظمی ادامه داد: مشکلات فرهنگی و اقتصادی و ازدواج از دلایل مهم در ترک‌تحصیل دانش‌آموزان است، همچنین عدم دسترسی به مدرسه در همان منطقه به‌دلیل محدودیت تعداد دانش‌آموزان نیز تأثیرگذار است؛ البته مدارس شبانه‌روزی و روستامرکزی برای تسهیل دسترسی دانش‌آموزان مناطق محروم ایجاد شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها