کد خبر: 594301
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ۱۹:۵۰:۱۳
| |

اعتراض یک روزنامه به حل نشدن معضل کمبود آب و آلودگی هوا؛ تا زمانی که به فکر جا‌به‌‌جا کردن اورست باشیم، زمین می‌خوریم

روزنامه اطلاعات نوشت: زمانی که به جای هموار کردن سنگلاخ جلوی منزلمان، به فکر جابجا کردن کوه اورست باشیم، زمین می‌خوریم؛ ما مردم و سرزمین و شهرهایی داریم که به فوریت باید امورات آن را رسیدگی کنیم و مشکلات و نیازهایش را پاسخ دهیم.

اعتراض یک روزنامه به حل نشدن معضل کمبود آب و آلودگی هوا؛ تا زمانی که به فکر جا‌به‌‌جا کردن اورست باشیم، زمین می‌خوریم
کد خبر: 594301
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ۱۹:۵۰:۱۳

روزنامه اطلاعات از حل نشدن معضلات زیست‌محیطی چون کمبود آب و آلودگی هوا گلایه کرده و به کنایه نوشته تا زمانی که به فکر جا‌به‌‌جا کردن اورست باشیم، زمین می‌خوریم.

به گزارش اطلاعات، آب و هوای ایران، به ویژه هوای آلوده تهران و کلانشهرهای وطن حال و روز بدی دارد. سدها خالی از آب شده و البته باز هم پروژه‌های سدسازی جریان دارد و آبگیری سد چمشیر هم به بهانه ضرورت اجرای عهدنامه با طرف چینی آغاز شد. هیچ کس هم نپرسید در کشوری که سالانه ده‌ها سد خاکی و سیمانی و ذخیره و سیلابگیر و برقابی و غیره درست کرده، چرا هنوز نیاز به طرف چینی است و آیا کمبود اعتبار باعث می‌شود که یک طرف از منافع و معماری و مدیریت را به چین بسپاریم؟ بالاخره باید تکلیف این مسایل روشن شود، که آیا می‌توان پس از نیم قرن آزمون و خطا، باز هم بگوییم تازه اول راهیم یا اینکه خطاهای دولت‌های قبل را آواربرداری می‌کنیم و امثال این توجیهات!

روزنامه اطلاعات سپس تاکید کرده است: هوای آلوده کلانشهرها و پایتخت ایران، اصلا جای بحث ندارد و اگر کسی مدعی است سیاه نمایی در این زمینه صورت می‌گیرد، از پنجره خانه‌اش به سیاهی سرب و دوده در هوا بنگرد و تیرگی سرنوشت میلیون‌ها انسان، خاصه کودکان معصوم و گرامی را در ذهن خود مجسم کند. زمانی که به جای هموار کردن سنگلاخ جلوی منزلمان، به فکر جابجا کردن کوه اورست باشیم، زمین می‌خوریم؛ ما مردم و سرزمین و شهرهایی داریم که به فوریت باید امورات آن را رسیدگی کنیم و مشکلات و نیازهایش را پاسخ دهیم. این موضوع آنقدرها که فکر می‌کنید پیچیده نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها