علیرضا زاکانی، شهردار تهران:

غربی‌ها نگاهی ابزارگونه به زنان دارند اما در نگاه جمهوری اسلامی زن در کنار خانه‌داری و همسرداری دنبال سازندگی جامعه است

زاکانی با بیان اینکه غربی‌ها نگاهی ابزارگونه به زنان دارند، گفت: نگاه درست به بانوان نگاهی است که در آن زن در کنار خانه‌داری و همسرداری به دنبال سازندگی جامعه است و مسئولیت اجتماعی می‌پذیرد.

غربی‌ها نگاهی ابزارگونه به زنان دارند اما در نگاه جمهوری اسلامی زن در کنار خانه‌داری و همسرداری دنبال سازندگی جامعه است
کد خبر: 592302
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۹ ۱۲:۲۲:۳۱

 علیرضا زاکانی، شهردار تهران با اشاره به نقش زنان و دختران در اندیشه انقلاب اسلامی گفت: در تشکیل کوچکترین سلول جامعه یعنی خانواده نقش زنان ممتاز است. زن تکیه گاه همسر و رشد دهنده فرزند است، به همین جهت امام عظیم الشان ما گفت مرد از دامن زن است که به معراج می‌رود. 

به گزارش ایلنا، زاکانی تاکید کرد: غربی‌ها نگاهی ابزار گونه به زنان دارند و توانسته‌اند با استفاده از رسانه و کارهای تبلیغی اذهان جهانیان را در این رابطه تسخیر کنند. در برابر این نگاه سراب گونه به زن ما باید بکوشیم نگاه درست به بانوان را در جامعه خودمان و دنیا ترویج کنیم، نگاهی که در آن زن در کنار خانه داری و همسرداری به دنبال سازندگی جامعه است و مسئولیت اجتماعی می‌پذیرد. امروز دانشجویان و اساتید زن ما در دانشگاه حضوری فعال دارند و اثرگذاری فعالیت علمی آن‌ها بر کسی پوشیده نیست حاصل تلاش علمی آن‌ها خارج از جغرافیای دانشگاه و در متن سازندگی جامعه کاملاً مشخص است. 

شهردار تهران در ادامه افزود: نگاه انقلاب اسلامی ایران به زن در مقام شعار مورد توجه قرار گرفت اما با این وجود لازم است ما الگوی کاملی از زن مبتنی بر خواسته‌های انقلاب اسلامی به ظهور و بروز برسانیم و با تکثیر آن زمینه تحقق تمدن نوین اسلامی را در منطقه و جهان فراهم کنیم، در تحقق این مسیر وحدت، همراهی و نقش آفرینی زنان مسلمان بسیار مهم است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها