محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

دولت‌ها به جز دولت رئیسی، برای حل معضل آلودگی هوا به شهرداری کمک نکردند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: دولت‌ها به اندازه‌ای که در قانون وظیفه داشتند، به شهرداری کمک نکردند. البته در دولت سیزدهم با دستور رئیس‌جمهور کمک‌هایی به حوزه حمل‌ونقل عمومی صورت پذیرفته که امیدوارم نتایج مطلوب آن برای مردم قابل لمس باشد.

دولت‌ها به جز دولت رئیسی، برای حل معضل آلودگی هوا به شهرداری کمک نکردند
کد خبر: 590159
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ ۱۰:۱۵:۳۱

محمد آخوندی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مطالب منتشر شده در برخی از رسانه ها در خصوص استیضاح شهردار تهران به علت آلودگی هوا و با بیان اینکه در مدیریت شهری نمی توان چشم انتظار معجزه بود، گفت: دولت ها به اندازه ای که در قانون وظیفه داشتند، به شهرداری کمک نکردند. البته در دولت سیزدهم با دستور رئیس جمهور کمک‌هایی به حوزه حمل و نقل عمومی صورت پذیرفته که امیدوارم نتایج مطلوب آن برای مردم قابل لمس باشد.

به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: منابع محدودی در اختیار مدیریت شهری قرار دارد اما در تلاشیم که شهرداری بتواند علاوه بر منابع داخلی، از سرمایه گذاری بخش خصوصی و کمک دولت استفاده بیشتری برده و توسط آن حمل و نقل عمومی را گسترش دهد.

وی به نامه شورای شهر تهران که چندی پیش برای سران قوا به نگارش در آمده بود اشاره کرد و گفت: در این نامه سعی شد تا نقش دولت، سازمان ها و نهادها در موضوع آلودگی هوا یادآوری شود و بر این نکته تاکید کردیم که رفع آلودگی هوا نیاز به یک همت جمعی دارد. شهرداری نمی تواند در پایتخت کشور که میزبان وزارتخانه ها و دستگاه ها است کل مسائل را رفع و رجوع کند بلکه باید دولت همراهی لازم را داشته باشد. در این نامه پیشنهاداتی برای حل مشکلات ارائه شده است.

آخوندی با تأکید بر اینکه نباید به تیترها و مسائل حاشیه ای توجه کنیم، گفت: برخی آقایان پول می گیرند تا مانع از پیشرفت کشور شوند و به اعتقاد من این وظیفه تعریف شده برای آنهاست.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهرداری با تمام قوا کار می کند و ما نیز در شورا تلاش خواهیم کرد تا در بودجه ۱۴۰۲ اعتبار حوزه حمل و نقل را افزایش دهیم؛ کاری که در بودجه ۱۴۰۱ نیز انجام شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها