کد خبر: 590109
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۲۱:۱۴:۵۱
| |

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران هشدار داد

هوای تهران آلوده است و آلوده می‌ماند/ تردد در فضای باز فقط با ماسک

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بار دیگر در خصوص کیفیت هوای تهران و وجود آلاینده ها هشدار زرد صادر کرد و گفت: هوا برای همه افراد جامعه ناسالم و آلودگی ماندگار است مردم ترددهای غیرضروری را مدیریت کنند.

هوای تهران آلوده است و آلوده می‌ماند/ تردد در فضای باز فقط با ماسک
کد خبر: 590109
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۴ ۲۱:۱۴:۵۱

حامد یزدی مهر، عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران نسبت به آلودگی هوای استان تهران از فردا پنجشنبه ۱۵ تا جمعه ۱۶ دی ماه هشدار داد.

به گزارش مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران توضیحاتی در خصوص وضعیت هوای تهران ارائه کرد که چکیده ای از آن را می‌خوانید:

*طبق پیش بینی‌های هواشناسی از فردا به دلیل عدم وزش باد قابل ملاحظه ماندگاری آلودگی هوا را خواهیم داشت.

*منطقه اثر شدت آلودگی هوا در مناطق پرتردد شهری است. با توجه به اینکه کیفیت هوا تا حد ناسالم برای همه گروه‌های حساس است توصیه مدیریت بحران این است که گروه‌های حساس به طور اکید از تردد در فضای باز خودداری کنند و همه افراد ترددها یشان را مدیریت کنند.

*در صورت مهار نشدن منابع آلاینده (ثابت و متحرک) کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش‌بینی شده است.

*با توجه به احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس و تشدید بیماری‌های قلبی، ریوی این دسته از افراد در معرض هوای آلوده قرار نگیرند و حتماً در منازل خود بمانند و از قرار گرفتن در محیط باز تا حد امکان خودداری کنند.

*مایعات به ویژه مصرف شیر کمک می‌کند تا آلاینده‌ها آسیب کمتری به بدن بزنند.

*به ورزشکاران توصیه می‌شود از انجام فعالیت شدید ورزشی خودداری کنند و استفاده از ماسک برای کسانی که مجبور به تردد در محیط بیرون هستند، ضروری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها