کد خبر: 588398
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۱۹:۱۰:۰۰
| |

کندی سرعت اینترنت صدای روزنامه اصولگرا را هم درآورد؛ زندگی مردم تحت‌الشعاع قرار گرفته!

روزنامه همشهری نوشت: بیش از ۳ ماه است که اینترنت کشور با اختلالات کم‌سابقه و گسترده، زندگی تقریبا همه مردم را تحت‌الشعاع قرار داده است.

کندی سرعت اینترنت صدای روزنامه اصولگرا را هم درآورد؛ زندگی مردم تحت‌الشعاع قرار گرفته!
کد خبر: 588398
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۱۹:۱۰:۰۰

روزنامه همشهری هم از ادامه روند فیلترینگ و ایجاد محدودیت‌‌ در اینترنت شاکی شده و در گفت‌وگو با یک نماینده مجلس خواستار دسترسی آزاد مردم به اطلاعات شده است!

به گزارش همشهری،  درحالی‌که ۲ هفته از مجازی‌شدن مـــدارس و دانشگاه‌های برخی شهرهای کشور می‌گذرد، تجربه کاربران حاکی از اختلالات شدید در اینترنت حتی در پلتفرم‌های داخلی است. بیش از ۳ ماه است که اینترنت کشور با اختلالات کم‌سابقه و گسترده، زندگی تقریبا همه مردم را تحت‌الشعاع قرار داده است. این اختلالات و محدودیت‌ها اگرچه پیش از این هم دیده می‌شد، اما مطرح‌کردن امنیتی‌بودن فضای کشور از سوی مقام‌های ارشد وزارت ارتباطات، به‌عنوان علت اختلالات اخیر عنوان شده است. 

این روزنامه در ادامه در گفت‌وگو با جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به انتقاد از ایجاد محدودیت در اینترنت کرده و به نقل از این نماینده مجلس نوشته است: وزارت ارتباطات در این مورد کوتاهی کرده و تحلیل‌های برخی  مبنی بر اینکه باید فضای اینترنت محدود شود و اگر محدود نشود کشور به خطر می‌افتد، نادرست است. دسترسی آزاد به اطلاعات را جزو حقوق مردم است و ما هم باید از حقوق مردم حفاظت و پاسداری کنیم.

او همچنین گفته: درباره بهانه‌ای که الان تحت عنوان ناآرامی‌ها و سوءاستفاده اغتشاشگران از اینترنت برای محدودکردن اینترنت مطرح می‌شود، باید بگویم که اکنون فضای کشور آرام است و به‌عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی که گزارش‌های روزانه را دریافت می‌کنیم، هیچ مشکلی در کشور نداریم. ما کشوری هستیم که 89میلیون انسان زنده در آن زندگی می‌کنند. انسان زنده هم ممکن است اعتراض کند، ممکن است فریاد بزند یا ممکن است علیه من نماینده مجلس حرفی بزند. اما این دلیل نمی‌شود که سرعت اینترنت را کاهش دهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها