کد خبر: 588425
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۱۴:۳۰:۲۰
| |

ناظر کارگروه تعیین محتوای مجرمانه رایانه‌ای:

اگر اینستاگرام و واتس‌اپ حاضر به تعهد باشند، می‌توانند در ایران به فعالیت ادامه دهند

ناظر کارگروه تعیین محتوای مجرمانه رایانه‌ای تاکید کرد: اگر این سکوها حاضر به تعهد باشند به این معنا که این پلتفرم‌ها نباید فضایی برای سوءاستفاده‌های مالی، تحریک و تهییج کاربران برای ایجاد ناامنی و اغتشاش باشد؛ می‌توانند به فعالیت خود در ایران ادامه دهند.

اگر اینستاگرام و واتس‌اپ حاضر به تعهد باشند، می‌توانند در ایران به فعالیت ادامه دهند
کد خبر: 588425
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۱ ۱۴:۳۰:۲۰

مهدی باقری، ناظر کارگروه تعیین محتوای مجرمانه رایانه‌ای درباره ادامه فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ گفت: بر کسی پوشیده نیست که دشمن از فضای دو پلتفرم خارجی اینستاگرام و واتس‌اپ برای سازماندهی نیروهای خود از جمله منافقین، کومله و دموکرات برای واردات سلاح جنگی به ایران به منظور کشتار مردم استفاده می‌کند.

به گزارش مهر، او ادامه داد: در خصوص فعالیت پلتفرم‌های خارجی شورای عالی فضای مجازی، سیاستگذاری می‌کند، اینکه فعالیت آن‌ها طبق چه برنامه و بر اساس چه آئین نامه‌ای باشد. در خصوص ارتباطات حقوقی با شرکت‌های خارجی هم تصمیم گیرنده وزارت ارتباطات است. در اینجا نقش کارگروه این است که در صورت بروز جرمی در فضای مجازی که تکلیف آن برای دستگاه قضائی مشخص نباشد که آیا این مصداق محتوای مجرمانه است یا خیر، موضوع را بررسی کند. در واقع وظیفه کارگروه جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد از خلاءهای قانونی است.

باقری با بیان اینکه در خصوص اینستاگرام و واتس‌اپ دیگر شکی وجود ندارد که این دو پلتفرم خارجی قوانین جمهوری اسلامی را نقض کرده‌اند، افزود: اینستاگرام و واتس‌اپ مشارکت و معاونت بسیاری در قاچاق اسلحه و توزیع و استفاده آن در جریان اغتشاشات داشتند و تبدیل به یک بازوی اجرایی در شکل‌دهی یک جنگ ترکیبی بودند.

ناظر کارگروه تعیین محتوای مجرمانه رایانه‌ای در ادامه با تاکید بر اینکه همه این اتفاقات در پلتفرم‌های اینستاگرام و واتس‌اپ صورت گرفته است، بیان کرد: شکی نیست که رفتار این دو پلتفرم مجرمانه بوده است بنابراین طبیعی است که هم دستگاه‌های امنیتی و قضائی و هم دستگاه‌های تصمیم گیرنده نظام با آن‌ها برخورد می‌کردند. هنگامی که صحبت از تعهد این پلتفرم‌ها می‌شود در حقیقت به مطالبه مردم عمل می‌شود، البته خواست برخی از مردم این است که این پلتفرم‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه دهند، ما مشکلی با خود پلتفرم‌ها نداریم، نحوه استفاده از این پلتفرم‌هاست که نباید مجرمانه و خلاف قانون باشد.

باقری تاکید کرد: اگر این سکوها حاضر به تعهد باشند به این معنا که این پلتفرم‌ها نباید فضایی برای سوءاستفاده‌های مالی، تحریک و تهییج کاربران برای ایجاد ناامنی و اغتشاش باشد؛ می‌توانند به فعالیت خود در ایران ادامه دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها