کد خبر: 588549
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۷:۴۵:۵۵
| |

هشدار روزنامه اصولگرا درباره توقف برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی؛ برای احیا همین امروز هم دیر است

روزنامه همشهری نوشت: برای احیای کرسی‌های آزاداندیشی شاید همین امروز هم دیر باشد؛ بندوپی‌های اتصال شبکه جامعه و حاکمیت بیش از هر زمان دیگری به اصلاح مجرای دریافت پیام‌ها و واکنش مناسب به آنها احساس نیاز می‌کند.

هشدار روزنامه اصولگرا درباره توقف برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی؛ برای احیا همین امروز هم دیر است
کد خبر: 588549
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۷:۴۵:۵۵

روزنامه همشهری به لزوم احیای کرسی‌های آزاداندیشی تاکید کرده و نسبت به توقف این روند هشدار داده است. 

به گزارش همشهری، سؤال اساسی اینجاست که آیا برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و به‌تعبیری نشست‌های تخصصی اصلاحات حاکمیتی تنها محدود به اوج گرفتن بحران‌هاست یا نسخه تجویزی دائمی برای پیشگیری از وقوع آنها هم تلقی می‌شود. چرا با فروکش کردن اعتراضات، کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، وزارت کشور و نهاد ریاست‌جمهوری متوقف می‌شود و حتی گاهی با ممانعت از حضور چهره‌ها، برگزاری برخی جلسات سخنرانی دانشگاهی به‌هم می‌خورد؟

در ادامه گزارش همشهری آمده است: بررسی جلسات دوره‌ای از حوادث آبان1398به بعد گویای آن است که با هر توقف در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی شدت مسائل زیادشده است، راه‌حل‌ها نیز به یک محاق طولانی رفته‌اند، موضوعات پیچیده‌تر شده‌اند و درنهایت نیاز به تصمیمات ضرب‌الاجلی‌تر با مشارکت سطوح بالاتر تصمیم‌گیری احساس شده است. برای احیای کرسی‌های آزاداندیشی شاید همین امروز هم دیر باشد؛ بندوپی‌های اتصال شبکه جامعه و حاکمیت بیش از هر زمان دیگری به اصلاح مجرای دریافت پیام‌ها و واکنش مناسب به آنها احساس نیاز می‌کند. نظام واکنش سریع محرک‌های عصبی و حسی جامعه متاثر از مواجهه منعطف و رو به اصلاح روش‌ها در آینده به‌طور حتم می‌تواند در ترمیم فضای همگرایی، تفاهم مردم و حاکمیت مؤثر افتد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها