کد خبر: 580790
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

انتقاد یک روزنامه از طرح حمایت از کسب‌وکارها در فضای مجازی؛ برای حمایت از پلتفرم‌های بومی است نه مردم زیان دیده

دنیای اقتصاد نوشت: طرح دولت برای حمایت از کسب‌وکارها در فضای مجازی با هدف حمایت از پلتفرم‌های بومی اجرایی می‌شود، نه کسب‌وکارهایی که در این مدت -با فیلتر شدن پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و واتس‌اپ- ضرر دیده و تا مرز تعطیلی پیش رفته است.

انتقاد یک روزنامه از طرح حمایت از کسب‌وکارها در فضای مجازی؛ برای حمایت از پلتفرم‌های بومی است نه مردم زیان دیده
کد خبر: 580790
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۱۶:۰۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد از طرح دولت برای حمایت از کسب‌وکارهای فضای مجازی انتقاد کرد و آن را نه به نفع کسب‌وکارها بلکه به نفع پلتفرم‌های بومی دانست.

به گزارش دنیای اقتصاد، طبق آنچه از مفاد طرح دولت برای حمایت از کسب‌وکارها در فضای مجازی برمی‌آید، این طرح بیشتر با هدف حمایت از پلتفرم‌های بومی اجرایی می‌شود، نه کسب‌وکارهایی که در این مدت -با فیلتر شدن پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و واتس‌اپ- ضرر دیده و تا مرز تعطیلی پیش رفته است؛ زیرا تمامی موارد حمایتی تعریف شده، منوط به مهاجرت کسب‌وکارها به پلتفرم‌های بومی است.

در ادامه این گزارش آمده است: پلتفرم‌های محبوب اینستاگرام، واتس‌اپ و تلگرام، در سال‌های اخیر به یکی از ابزارهای اصلی کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ در پیشبرد کارهای روزانه آنها تبدیل شده بودند و هر کسب‌وکاری به تناسب حوزه فعالیت خود، کاربرد خاصی از این پلتفرم‌ها دریافت می‌کرد. گذشته از آنکه هنوز کارشناسان نسبت به توان زیرساختی پلتفرم‌های بومی برای پاسخ به حجم فعالیت‌های کسب‌وکارها با جایگزینی پلتفرم‌های خارجی تردید دارند، به نظر نمی‌رسد که موارد مطرح شده تحت عنوان راهکار حمایتی، گره چندانی از مشکل فعلی کسب‌وکارهای تعطیل شده یا زیان دیده باز کرده و زیانی را که در این مدت متحمل شده‌اند، جبران کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها