کد خبر: 587590
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۶ ۰۸:۴۷:۴۴
| |

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان‌وبلوچستان:

مردم سیستان‌وبلوچستان هم نظام را قبول دارند و هم به پرچم جمهوری‌اسلامی وفادارند

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: برخی افراد که دارای منافعی هستند یا به آسیاب دشمن آب می ریزند، به این مسائل دامن می زنند در حالی که مردم این استان، هم نظام را قبول دارند، هم به پرچم جمهوری اسلامی وفادارند و هم قانون اساسی را قبول دارند.

مردم سیستان‌وبلوچستان هم نظام را قبول دارند و هم به پرچم جمهوری‌اسلامی وفادارند
کد خبر: 587590
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۶ ۰۸:۴۷:۴۴

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: گاهی در جلسات و نشست ها درباره وحدت امت اسلامی صحبت می کنیم ولی آن چیزی که به صورت واقعی اتفاق افتاده را می توان در سیستان و بلوچستان دید. به گفته رهبر معظم انقلاب، این استان پایتخت وحدت اسلامی است و قرن ها و سال هاست که طوایف و قومیت های مختلف در بلوچستان و سیستان زندگی می کنند و پیوندهای ناگسستنی خویشاوندی، فرهنگی، اجتماعی و فامیلی و حتی اقتصادی میان آنان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: در این استان کارمندانی را سراغ دارم که اگرچه شیعه هستند ولی همسر اهل سنت دارند و خانواده های مختلف شیعه و سنی با هم پیوند برقرار کرده اند و در واقع چیزی به عنوان شیعه و سنی در این استان وجود ندارد. البته عده ای از بیرون تلاش می کنند تا به مسائل وحدت بخش ضربه بزنند.

مدرس خیابانی تاکید کرد: اهل سنت در این استان غالب است؛ به گونه ای که تقریبا ۷۰ درصد بافت جمعیتی استان از قوم بلوچ هستند و از ۲۶ شهرستان این استان، پنج شهرستان، سیستانی هستند. در زاهدان نیز هم سیستانی و هم بلوچستانی داریم ولی حدود ۲۰ شهرستان از طوایف بلوچ هستند. به عبارت دیگر بلوچ ها در این استان غالب هستند به گونه ای که در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی حوزه های مدیریتی اینگونه است. مثلا دو نفر از معاونان بنده بلوچ هستند.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی رئیس جمهور تاکید کردند که این نکات را برای مردم بگویید تا بدانند که از چه ظرفیت هایی در این استان استفاده می شود. درحدود ۶۰ درصد از فرمانداران این استان نیز بلوچ هستند و بیش از ۷۰ درصد معاونان فرمانداران و بخشداران را نیز قوم بلوچ تشکیل می دهند. عمده اقتصاد استان نیز به دست قوم بلوچ است و شیعیان در اقتصاد این استان سهم بسزایی ندارد و لذا معتقدم وحدت واقعی را می توان در استان سیستان و بلوچستان دید.

مدرس خیابانی با اشاره به تفرقه افکنی های اخیر که از سوی رسانه های خارجی و دشمنان اسلام صورت می گیرد، اظهار داشت: برخی افراد که دارای منافعی هستند یا به آسیاب دشمن آب می ریزند، به این مسائل دامن می زنند در حالی که مردم این استان، هم نظام را قبول دارند، هم به پرچم جمهوری اسلامی وفادارند و هم قانون اساسی را قبول دارند. البته ممکن است برخی از جوانان تحت تاثیر برخی از سخنان قرار گیرند و اعتراض هم داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    آره جون عمت!

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    آیت الله رئیسی رئیس جمهور تاکید کردند که این نکات را برای مردم بگویید تا بدانند که از چه ظرفیت هایی در این استان استفاده می شود. درحدود ۶۰ درصد از فرمانداران این استان نیز بلوچ هستند و بیش از ۷۰ درصد معاونان فرمانداران و بخشداران را نیز قوم بلوچ تشکیل می دهند... هورا .. نون و آب آشامیدنی و سرپناه و بیکاری که مهم نیست فقط مهم داشتن چند معاون بلوچ هست .

  • علی ارسالی در
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    اگر انحصار طلبان اجازه حضور سایر اقشار و طایفه های کشور را در اداره امور بدهند قطعا کسی دنبال مسائل حاشیه ای نیست .

  • غلام لک‌‌زایی‌ ارسالی در
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    باسلام هرکسی که اغتشاش میکند برخورد قانونی شود در هر لباسی باشد

  • علی ارسالی در
    یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱

    این آمار رو از کجا آوردی؟

  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱

    باسلام خود گرانی وبیدرامدی باعث این میشود که بعضی ها به هر پیشنهادی را قبول کنند که اگر این موضوع حل نشود به نفع دشمن تمام میشود چون انسان گرسنه نه دین را قبول دارد نه خدارا

  • مقدم ارسالی در
    یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱

    برادرسیستانی شیعه استان دراقتصادسهم بسزایی ندارند!؟بله بقول استاندار باتوجه به جمیعت اقلیت برادران سیستانی شیعه استان!؟اماطی4دهه پس از پیروزی انقلاب شکوهند اسلامی از کلیه امتیازات دولتی حقوق های بالای آنچنانی پست های بالا مدیریت اداری نهادها.وارگان های دولتی و بخش خصوصی و نیمه خصوصی انقلاب اسلامی بهرمندبودند هرچنددرقسمت اقتصاد هم بارانت های آنچنانی فعالندامادیگربیش ازین درحوزه اقتصادی فعال باشند

  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱

    این قسما:دروغ های جدید رئیس جمهور و دوستانش...
    فقط همین دشمنان فرضی غضنفر نبودن اینا میخواستن مشکلات وبدبختی ها را گردن کی بندازن ،مردم استان جواب وفاداریشون گلوله جنگی بود ،وحدت واقعی از طرف مردمه ، به شما و دوستانتون مربوط نمیشه و زمانی که شما از وحدت حرفی میزنید میرینید به وحدت ،، از شما به جز دروغ و فریب و بدبختی چیز دیگه به مردم استان نرسیده .. درسته هفتاد درصد فرمانداران ومعاونان بلوچ هستند اونا فقط اون اسمو دارن تصمیمات دست دوستان مافیای شماست

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها