کد خبر: 587571
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۶ ۰۷:۵۰:۰۰
| |

ادعای ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

با ابزارهای‌مان حکومت ایران را پاسخگو می‌کنیم/ به حمایت از معترضان ایرانی ادامه می‌دهیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم اظهارات مداخله جویانه دولت بایدن در امور داخلی ایران اذعان کرد که از ابزارهایی که در اختیار دارد، نه تنها حکومت ایران را پاسخگو خواهد کرد، بلکه به مردم ایران نیز کمک خواهد کرد.

با ابزارهای‌مان حکومت ایران را پاسخگو می‌کنیم/ به حمایت از معترضان ایرانی ادامه می‌دهیم
کد خبر: 587571
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۶ ۰۷:۵۰:۰۰

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر جمعه به وقت محلی در ادامه اظهارات غیرسازنده و مداخله جویانه کشورش در امور ایران مدعی شد: ما به شدت نگران گزارش ها درباره دستگیری های جمعی ، محاکمه های ساختگی و احکام اعدامی هستیم که صادر می شود.

به گزارش ایرنا، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود افزود: بسیار واضح است که جهان نظاره گر ایران است و اقدامات این کشور علیه مردم خود نباید بی پاسخ بماند.

وی ادعا کرد که آمریکا برای رسیدگی به نقض بشر در ایران اقدامات قاطعی انجام داده است که شامل تحریم ها علیه شخصیت ها و شرکت ها و نهاد های ایرانی می شود و همچنین مجوزهایی برای اینکه مردم ایران بتوانند دسترسی بیشتری به جریان آزاد اطلاعات داشته باشند، صادر کرده است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ابزارهایی که در اختیار داریم، نه تنها حکومت ایران را پاسخگو خواهد کرد، بلکه به مردم ایران نیز کمک خواهد کرد.

این مقام دولت بایدن تاکید کرد که دولت آمریکا به حمایت از "معترضان در ایران" ادامه خواهد داد.

بر برجام متمرکز نیستیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای اخیر بنیامین نتانیاهو درباره برنامه هسته ای ایران و نیز رویکرد دولت بایدن مبنی بر دیپلماسی در قبال ایران بار دیگر تکرار کرد که در حال حاضر تمرکز واشنگتن بر مذاکرات و برجام نیست و مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و نیز آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه به صراحت بیان کرده اند که تمام توان خود را برای جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته ای بکار خواهند گرفت.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد که واشنگن با رژیم صهونیستی در این زمینه سیاست مشترکی دارد.

تکرار ادعای نقض قطعنامه ۲۲۳۱

وی همچنین ادعاهای آمریکا درباره بکارگیری پهپادهای ایران در جنگ اوکراین توسط روسیه را تکرار کرد و مدعی شد که این امر به دلیل برد و توانایی این پهپادها نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    آگاه باشید،ابر قدرتها وخانها واربابان اگرچه رعیتشان را بنفع خود بجنگ وجهاد میکشانند ولی هرگز به آنها اجازه خان وارباب شدن نمیدهند این پنج وتو دار هم مردم دنیارا سر کار گذاشته اند.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها