کد خبر: 587575
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۶ ۰۸:۰۳:۳۳
| |

الیاس حضرتی، مدیر مجموعه رسانه‌ای اعتماد:

امید است آقای اژه‌ای مسیر اصلاحی را پیش ببرد و از صدور احکام اعدام دوری کنند

الیاس حضرتی نوشت: امیدوارم که جناب آقای اژه‌ای باهوش و درایتی که از خود نشان داده همین مسیر اصلاحی را پیش ببرد و حتی‌الامکان از صدور احکام خشن بالاخص اعدام دوری کنند و آزادی هنرمندان و خبرنگاران بازداشتی هم در دستور کار دستگاه قضا قرار گیرد.

امید است آقای اژه‌ای مسیر اصلاحی را پیش ببرد و از صدور احکام اعدام دوری کنند
کد خبر: 587575
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۶ ۰۸:۰۳:۳۳

«اخبار امیدبخشی که نباید از چشم‌مان دور بماند» عنوان یادداشت الیاس حضرتی در روزنامه اعتماد است که در آن آمده: در این یادداشت تلاش می‌کنم تا معدود و اندک اتفاقات خوب و امیدبخش را با هدف انگیزش مسوولان و باز نگه داشتن منفذ امید‌ مردم برای اصلاح امور یادآوری کنم. پرواضح است که حال مردم خوب نیست و روزهای سخت و تلخی را از سر می‌گذرانیم. در روزهایی که دشمنان ایران و رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین اخبار خوب و امیدبخش را بایکوت می‌کنند و پمپاژ ناامیدی و البته فضاسازی برای بدتر و خشونت‌بار‌تر شدن شرایط را در دستور قرار داده‌اند، در این روزگار شاید وجود چنین رویکردی بیش از پیش نیاز باشد.

آزادی امیرحسین رحیمی خبر خوب هفته گذشته بود که بعد از مدت‌ها لبخند را بر لبان مردم نشاند که جای تشکر از آقای محسنی‌اژه‌ای و دستگاه قضا دارد. چنین تصمیمات درست و به موقعی می‌تواند ما را از بحران خارج کند و آتش خشم را کم‌کم از بین ببرد. همچنین آزادی خانم شریفی در ایلام و چند جوان دیگر در زنجان هم قدم‌های بعدی در این مسیر خوب و تاثیرگذار بود.

امیدوارم که جناب آقای اژه‌ای باهوش و درایتی که از خود نشان داده همین مسیر اصلاحی را پیش ببرد و حتی‌الامکان از صدور احکام خشن بالاخص اعدام دوری کنند و آزادی هنرمندان و خبرنگاران بازداشتی هم در دستور کار دستگاه قضا قرار گیرد. همچنین مواضع اخیر رییس عدلیه در مورد جایگاه زن و اعلام تصمیم به اصلاح امور هم در نوع خود به‌روز و منطبق با نیاز امروز و مطالبه جامعه جوان ایران بوده و هست.

دو نکته مثبت دیگر در هفته گذشته به دولت مربوط است. سفر اخیر آقای رییسی به بجنورد و دیدار مردمی و ملاقات‌های رو‌در‌رو با اقشار مختلف اقدام مثبت دیگری بود. در یادداشت‌های قبلی‌ام هم اشاره کردم که اقدامات اجرایی و گزارش‌های پی‌در‌پی از پیشرفت مصوبات رییس‌جمهور می‌تواند اهمیت و تاثیر چنین سفرهایی را دوچندان کند. 

و در آخر اظهارات اخیر وزیر ارشاد در مورد فعالیت هنرمندان در نوع خود خوب و البته ناکافی بود. جناب آقای اسماعیلی ضمن دعوت از هنرمندان، باید در تصمیمات اساسی و اصلاحی وزارتخانه نیز از نظرات کارشناسی آنها استفاده کرده و فضا را به سمت همدلی بیشتر برده و ترغیب به تولید هنر و اندیشه و سرگرمی کند. تبدیل اعتراض و انتقاد به تولید اثر فرهنگی و هنری می‌تواند به یک جریان نو و مهم تبدیل شود و قدم اول در این موج جدید را باید وزارت فرهنگ و ارشاد بردارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

    ای کاش یکی به زن و بچه تو تعرض می کرد اون موقع این حرفو می زدی !! آقایی که حتی نمی دانم کی هستی

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها