کد خبر: 586772
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۴:۲۰:۱۹
| |

بیانیه حمایتی بیش از ۲۰۰ استاد دانشگاه از استاد فلسفه دانشگاه تهران:

حسین مصباحیان را فوری و محترمانه به دانشگاه برگردانید

گروهی از اساتید گروه‌های علوم انسانی دانشگاه‌های کشور در بیانیه‌ای تاکید کردند: امضا کنندگان این مکتوب، همگی از استادان، پژوهندگان و علاقه‌مندان به اندیشه انتقادی در علوم انسانی‌اند و مطالبه صریح و اکید آنان این است که اسباب بازگشت محترمانه و فوری دکتر حسین مصباحیان به گروه فلسفه دانشگاه تهران فراهم آید.

حسین مصباحیان را فوری و محترمانه به دانشگاه برگردانید
کد خبر: 586772
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۴:۲۰:۱۹

گروهی از اساتید گروه‌های علوم انسانی در دانشگاه‌های کشور، در بیانیه‌ای خواستار باز گرداندن حسین مصباحیان از اساتید فلسفه دانشگاه تهران شدند.

مصباحیان 16 آذر در یادداشتی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد، نوشت: «با پیگیری مصرانه ریاست فعلی دانشکده ادبیات در از کار انداختن هر سه پرونده تمدید، تبدیل و تغییر وضعیت، فاقد قرارداد استخدامی و در عمل اخراج شده به حساب می‌آیم، اندازه اجحاف را از اندازه تحمل خود بیشتر می‌بینم و ضمن اعلام انصراف از پیگیری‌های بی‌حاصل حقوقی و قانونی، آن هم در شرایطی که حقوق مهمتر مردم به رسمیت شناخته نمی‌شود کناره‌گیری ناگزیر خود از ادامه کار در دانشگاه را اعلام می‌دارم.»

به گزارش اعتمادآنلاین، متن این بیانیه که به امضای بیش از 200 استاد دانشگاه رسیده، به این شرح است:

«به نام خداوند بخشنده و مهربان

هل یستوی الذین یعلمون والذین لایعلمون؟ (سوره مبارکه زمر، آیه نهم)

(آیا آنان که می‌دانند با آن‌هایی که نمی‌دانند برابرند؟)

در واپسین روزهای فصل پاییز و در دورانی پر از اضطراب و التهاب، خبرهای نگران‌کننده‌ای از دانشگاه به گوش می‌رسد؛ احضار و حبس دانشجویان، تعلیق فعالیت و پرونده استادان دلسوز و شجاعی که کنار دانشجویان ایستاده‌اند، مخصوصاً اعلام تعلیق همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران با دکتر حسین مصباحیان (استاد محترم گروه فلسفه)،‌‌‌ آن هم پس از ۱۶ سال فعالیت پر ثمرعلمی، عمیقاً بهت‌آور و خشم‌انگیز است. دکتر حسین مصباحیان استادی پرتلاش، بی ادعا و متفکری مشتاق به سرفرازی ایران زمین است و قطع همکاری با این استاد گرانقدر، نه فقط خسارتی دیگر برای دانشگاه و عرصه اندیشه در ایران است، بلکه بر خشم و یأس این روزهای دانشگاهیان و اهل علم نیز می‌افزاید. اینک مطالبه اکید امضاکنندگان این نامه از متولیان امر این است که با تدبیری جبران‌کننده، نگذارند زخم‌های دیگر و بیشتری بر پیکر مجروح و روح نگران دانشگاه فرود آید. امضا کنندگان این مکتوب، همگی از استادان، پژوهندگان و علاقه‌مندان به اندیشه انتقادی در علوم انسانی‌اند و و مطالبه صریح و اکید آنان این است که اسباب بازگشت محترمانه و فوری دکتر حسین مصباحیان به گروه فلسفه دانشگاه تهران فراهم آید.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها