کد خبر: 344455
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۷:۴۹:۰۲
| |

توافق همکاری دانشگاه تهران با دانشگاه‌های ایتالیا

در دیدار سفیر ایتالیا با رئیس دانشگاه تهران، طرفین بر گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های ایتالیا تأکید کردند.

توافق همکاری دانشگاه تهران با دانشگاه‌های ایتالیا
کد خبر: 344455
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۷:۴۹:۰۲

اعتمادآنلاین| ‎ جوزته پرونه، سفیر ایتالیا و وینچسه روسو راپنا، دبیر اول امور فرهنگی سفارت ایتالیا، در دیدار با رئیس و مسئولان دانشگاه تهران پیرامون مسائل مختلف گفت‌وگو کردند. در این دیدار طرفین ضمن اظهار امیدواری بر تداوم فعالیت‌های جاری، بر گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های ایتالیا تأکید کردند.

در ابتدای این جلسه دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، ضمن اشاره به حوزه‌های علمی مشترک بین ایران و ایتالیا چون تاریخ، فرهنگ و هنر به معرفی دانشگاه تهران و ظرفیت‌های آن پرداخت.

جوزته پرونه، سفیر ایتالیا، نیز از همکاری مشترک بین ایتالیا و پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در برگزاری «روز هنر معاصر»، در ماه اکتبر سال جاری قدردانی و برای تداوم اینگونه برنامه‌ها ابراز امیدواری کرد.

هم‌چنین در این دیدار موضوعاتی نظیر همکاری در عرصه علم و فناوری و علوم نوین؛ ایجاد دوره‌های مدرک مشترک؛ همکاری اتحادیه دانشگاه‌های برتر ایران و ایتالیا؛ همکاری بیشتر در زمینه اراسموس پلاس؛ گفت‌وگو بین دانشگاه‌های دو کشور و ایجاد رویکرد و فرصت و پیشرفت در زمینه جهانی شدن؛ تبادل نظر درباره تسهیل در امر روادیدهای دانشجویی؛ برگزاری نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی؛ تبادل استاد و دانشجو در رشته‌های مختلف به‌ویژه زبان و ادبیات ایتالیایی و زبان و ادبیات فارسی؛ توسعه بازدیدهای علمی مشترک مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در دیدار سفیر ایتالیا با رئیس دانشگاه تهران دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل، دکتر سید احمدرضا خضری، مشاور رئیس و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر سید حسین گلدانساز، رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، عبدالمجید اسکندری، مدیرکل برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌المللی، دکتر محمود جعفری دهقی، عضو هیأت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دکتر محمدحسین کیایی، مدیرگروه زبان ایتالیایی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی نیز حضور داشتند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها