کد خبر: 585094
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۱۰:۲۳:۲۱
| |

پرویز سروری، نائب رئیس شورای شهر تهران پاسخ داد:

شهرداری تهران برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟

رئیس شورای عالی استان‌ها و نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداری یک‌سوم بودجه سال 1401 را به حمل و نقل عمومی اختصاص داده است، اما باید سایر نهادهای مسئول هم وارد شوند تا بتوانیم مشکل ترافیک و آلودگی هوا را برطرف کنیم.

شهرداری تهران برای رفع آلودگی هوا چقدر بودجه در نظر گرفت؟
کد خبر: 585094
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۱۰:۲۳:۲۱

پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها و نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: فقط شهرداری در رفع آلودگی هوا تصمیم‌گیر نیست و باید ارگانها و سازمان‌های ذیربط هم ورود کنند. مردم چون از تولد تا مرگ با شهرداری در ارتباط هستند، فکر می‌کنند که همه چیز بر عهده شهرداری است؛ مثل آلودگی هوا، ترافیک. اما این تصمیمات ملی نیازمند حضور تمام سازمان‌ها است. باید محیط زیست و سازمان‌های ذیربط ورود کنند. ببینید! ما در خصوص تولید خودرو، صادرات و واردات تصمیم‌گیر نیستیم. اصلاً درباره ورودی و خروجی خودرو هم نمی‌توانیم نظر بدهیم. رفع مشکل آلودگی هوا نیازمند سیاست‌های ملی است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند.

به گزارش فارس، او افزود: همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم موضوع الودگی هوا را برطرف کنیم. توسعه حمل و نقل عمومی در اولویت شهرداری تهران است. اگر حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند، باعث کاهش ترافیک و آلودگی هوا می‌شود. اما شهرداری به تنهایی که نمی‌تواند. شهرداری یک‌سوم بودجه سال 1401 را به حمل و نقل عمومی اختصاص داده است، اما باید سایر نهادهای مسئول هم وارد شوند تا بتوانیم مشکل ترافیک و آلودگی هوا را برطرف کنیم. ما درحوزه وظایف خودمان سعی کرده‌ایم در حد توان کار انجام دهیم و مشکلات را حل و فصل کنیم تا بتوانیم زندگی راحتی را برای شهروندان فراهم کنیم، اما باید تمام دستگاه‌های مسئول در این زمینه ورود کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها