کد خبر: 584863
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۰۸:۴۱:۳۸
| |

اختلاف وزارت صمت و رئیس سازمان محیط زیست در چگونگی اجرای اصلاح قانون اسقاط خودرو

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قرار شد که برای ساماندهی اسقاط یک تا یک و نیم درصد قیمت تمام شده خودروی نو به صندوق محیط زیست کشور واریز شود اما وزارت صمت قصد قرار دادن این اعتبار را در مجموعه صندوق صنایع دارد که ما این را نمی‌پذیریم.

اختلاف وزارت صمت و رئیس سازمان محیط زیست در چگونگی اجرای اصلاح قانون اسقاط خودرو
کد خبر: 584863
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۸ ۰۸:۴۱:۳۸

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره تجدیدنظر در لایحه اسقاط خودرو در مجلس اظهار کرد: ما در قانون هوای پاک وضعیت مناسبی نسبت به این موضوع داشتیم. مجلس شورای اسلامی در خردادماه بحث ساماندهی صنعت خودرو را مطرح کرد که در آن مشکلات و بحث‌هایی برای صنعت و تولید صنعت خودرو اتفاق افتاد. در اینجا چون بحث تولید بود دولت اصلاحیه‌ای زد و برای قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس شورای اسلامی لایحه فرستاد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: رییس جمهوری معاونت حقوقی وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرد که با همفکری لایحه مدنظر دولت را اصلاح کنند. این اتفاق افتاد و قرار شد که برای ساماندهی اسقاط خودرو یک تا یک و نیم درصد قیمت تمام شده خودروی نو به صندوق محیط زیست کشور واریز شود. این موضوع پس از مطرح شدن در دستور کار کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و مجلس سپس  در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار گرفت و وارد وزارت صمت شد.

سلاجقه گفت: متاسفانه وزارت صمت قصد قرار دادن اعتبار را در مجموعه صندوق صنایع داشت که ما این را نمی‌پذیریم و فکر می‌کنم همان روال قبلی اسقاط خودر و رعایت قانون هوای پاک بسیار مناسب‌تر باشد. امکان دارد دولت در موضوع تولید خودرو دچار مشکل شود و ما حتما باید مشارکت داشته باشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها