کد خبر: 583812
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ ۰۸:۴۷:۵۹
| |

گلایه نماینده مجلس از ناتوانی دانش‌آموزان در روخوانی قرآن؛ شیوه‌های تدریس باید بازنگری شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به منظور آموزش صحیح قرآن به دانش‌آموزان و قشرهای گوناگون جامعه، خواستار تهیه سند جامع هم‌افزایی نهادهای قرآنی شد.

گلایه نماینده مجلس از ناتوانی دانش‌آموزان در روخوانی قرآن؛ شیوه‌های تدریس باید بازنگری شود
کد خبر: 583812
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ ۰۸:۴۷:۵۹

سیدعلی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روش های آموزش قرآن در مدارس گفت: هر دانش آموز در دوران تحصیل ۷۲۰ ساعت آموزش های روخوانی، روانخوانی و معنای قرآن را فرامی گیرد ولی درحدود ۵۰درصد دانش آموزان نمی توانند قرآن بخوانند و این مساله نشانگر ضرورت بازنگری در شیوه های تدریس آموزش قرآن در مدارس است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: نشان دادن علاقه مندی معلمان به آموزش قرآن و تمرین و پشتکار دانش آموزان باعث نهادینه شدن آموزش قرآن در میان کودکان و نوجوانان می شود. متاسفانه برای آموزش قرآن کمتر از ابزارهای هنر استفاده می شود و برخی روش های آموزشی نیازمند پوست اندازی است.

نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات با بیان این مطلب که در حوزه قرآن کم کاری شده است، اضافه کرد: علاوه بر همسویی نداشتن نهادهای قرآنی مانند سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان دارالقرآن الکریم و سایر نهادهای مربوطه، ما نیازمند یک سند جامع هم افزایی در زمینه آموزش قرآن هستیم. البته در حوزه های برنامه ریزی، جذب و تربیت نیروی کارآمد و تامین اعتبار هم مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها