کد خبر: 533989
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۰۴:۱۰:۴۲
| |

حدادعادل مخالف حجاب اجباری است!

آقای حداد عادل گفتند در تمام مدارس ما برداشتن حجاب در داخل مدرسه اجباری است. یعنی داخل مدرسه باید دخترها حجابشان را بردارند.

حدادعادل مخالف حجاب اجباری است!
کد خبر: 533989
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۴ ۰۴:۱۰:۴۲

زمان زیادی ازاین گفته آیت‌ا... علم‌الهدی امام جمعه مشهد مبنی بر اینکه «یک خانم بدحجاب باید احساس کند مردم از او متنفر هستند و ابراز نفرت از زن بدحجاب برای مردم یک تکلیف الهی است و برای این منظور به حرکت مردمی نیاز است.»

به گزارش انصاف‌نیوز، این دوگانگی سبب ابهاماتی شده است معصومه ابتکار بگوید:

بحثی که در معاونت زنان خیلی در این چند سال پیگیرش بودیم این بود که دولت [روحانی] برای مسئله حجاب به شدت با کارهای سلبی در این مدت مخالفت کرد و یکی از مخالفین طرح‌های گشت ارشاد بودیم و برخوردهایی از این دست با دختران و زنان و نگاه صرفاً یکطرفه نسبت به این موضوع که با نگاه قرآنی مغایر است.

در نگاه قرآنی به زن و مرد، هر دو دیده می‌شوند. اما در بعضی جاها گسترش فعالیت‌شان مهار شد و خیلی از جاها با تذکراتی که داده شد کنترل و مهار شد. در یک دورانی فعالیت‌شان شدت پیدا می‌کرد. ولی متاسفانه کشمکشی درون آن بخش بود که بخشی از آن در درون دولت نبود.

درباره این موضوع ما راه‌حل‌هایی پیشنهاد دادیم، یکی از راه حل‌های ما این بود که دختران ما چه دلیلی دارد که از صبح تا بعد از ظهر که مدرسه می‌روند در مدارس‌شان که همه‌ی شرایط فراهم است که حجابشان را بردارند چه اصراری دارید که دختران از صبح تا شب با مقنعه و روپوش و لباس سخت در مدرسه باشند؟ و نمونه‌ آن مدارس آقای دکتر حداد عادل را مثال زدیم. چون آقای حداد عادل گفتند در تمام مدارس ما برداشتن حجاب در داخل مدرسه اجباری است. یعنی داخل مدرسه باید دخترها حجابشان را بردارند. چون هیچ مردی نیست و هیچ دیدی هم ندارد و هیچ دلیلی هم ندارد که دختران در آنجا حجاب داشته باشند.

حجاب تعریف دارد، نمی‌شود حجاب را هم یک ضابطه قانونی اجتماعی کرد که هر جور خودمان می‌خواهیم رعایت شود و هم یک مسئله شرعی است. بعد شرعی حجاب یکسری تعاریف دارد. حتی می‌گویند زن اگر از یک سنی بالاتر باشد نیازی ندارد حجابش را رعایت کند. این‌ها صراحت آیات قرآن است و قابل انکار نیست. یا اینکه زنان اهل کتاب ضرورتی ندارد که حجاب را رعایت کنند.

به گزارش آرام ملی، برخی عدم بودجه کافی برای محرم سازی محیط مدرسه را عامل تاکید بر حجاب عنوان می‌کنند اما در سال 93 رئیس وقت فراکسیون زنان مجلس اظهار داشت: کمبود بودجه توجیه خوبی برای عدم تحقق محرم سازی در مدارس دخترانه دولتی نیست چرا که می‌توان از کمک خیرین مدرسه‌ساز و یا انجمن اولیا و مربیان و کسانی که توانایی کمک به این امر را دارند، استفاده کرد.

فاطمه رهبر با تأکید بر لزوم تحقق هرچه سریع‌تر این قانون تصریح کرد: دختران جوانی که به مدرسه می‌روند در سنینی قرار دارند که علاقه به نمایش زیبایی‌هایشان در آنها دیده می‌شود از طرفی برخی مدارس هم شرایط خوبی در فصل گرما ندارند، از این رو به دانش‌آموزان سخت می‌گذرد. رهبر افزود: به طور کل حجاب در مکانی که نامحرم وجود ندارد واجب نیست ضمن اینکه آراستگی دختران در مدرسه موجب نشاط و شادابی آنها و پیشرفت در درس‌هایشان می‌شود چنانچه در تجربه‌های قبلی نیز نتایج مثبتی دیده شد.

ابتکار زمانی هم معاون امور زنان وخانواده دولت روحانی بود، در رابطه با تعامل دولت با قوه قضائیه در خصوص نوع برخورد با کم حجابی در عنوان کرد: دولت نیز تاکید دارد که قانون باید اجرا شود ولی روش‌ها باید ایجابی باشد، چرا که ما از برخورد و روش سلبی نتیجه نگرفتیم و فکر نمی‌کنیم با روش‌های سلبی به جایی برسیم. ابتکار با ارائه پیشنهادی گفت: به آموزش و پرورش پیشنهاد داده‌ایم دختران در مدارس بی‌حجاب باشند. یعنی با ایجاد فضای محفوظ و مناسب، بستر را برای بی‌حجابی دختران در مدارس ایجاد کنیم. در بسیاری از مدارس ما، سال‌هاست دختران در داخل محوطه، که اشراف وجود ندارد بدون حجاب تردد می‌کنند. لازم است در مدارس دیگر آموزش و پرورش این رویه شکل بگیرد. دراین خصوص با آموزش و پرورش درحال مذاکره هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

    وای خدای من ، چقدر شما با درک و شعورین! چقدر آزادی هست تو این مملکت !!!و ما قدرش رو نمیدونیم!!!!، همینکه اجازه بدین دخترهامون در مدارسی که هیچ روزنه ای به بیرون نداره حجاب نداشته باشن باید دستتون رو ببوسیم 😢 !

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها