کد خبر: 528544
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۵:۵۵:۵۲
| |

سعیدی:

عزم رییس جمهور برای اجرای عدالت جزم است

سعیدی با اشاره به عزم جدی رییس جمهور برای اجرای عدالت و قوانین اسلام در جامعه، از مسئولان کشور خواست تا ایشان را در این راه یاری کنند.

عزم رییس جمهور برای اجرای عدالت جزم است
کد خبر: 528544
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۵:۵۵:۵۲

سیدمحمد سعیدی در دیدار میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش که پیش از ظهر شنبه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، کار برای قرآن به عنوان ثقل اکبر را ارزشمند دانست و گفت: در هر زمانی که حکومت اسلامی برپا بوده از جمله زمان خود پیامبر (ص) از ترویج قرآن و معارف قرآنی به عنوان بهترین راه برای ترویج اسلام و معارف اسلامی استفاده کرده‌اند.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه پیامبر (ص) مبلغانی را برای آموزش قرآن، اقامه نماز جماعت و جمعه اعزام می‌کردند، عنوان کرد: این فرمان خود قرآن است که اگر ما امکاناتی را در زمین به شما دادیم باید از آن امکانات برای اقامه احکام الهی مانند نماز و زکات استفاده کنید و ترویج قرآن هم از احکام مهم الهی است که امروز باید به آن توجه ویژه شود.

امام جمعه قم ترویج الفاظ قرآن منهای ترویج معارف آن را از اهداف دشمنان دانست و افزود: بنی‌امیه از همین روش استفاده می‌کردند و الفاظ قرآن را گسترش می‌دادند ولی از ترویج مفاهیم قرآن مانند شرک و استکبار جلوگیری می‌کردند.

وی با بیان اینکه آموزه‌های قرآن را باید از مفسران و علما فراگرفت، تصریح کرد: علمای معاصر مانند مقام معظم رهبری، شهید مطهری و … مفاهیم ناب و تازه‌ای را از قرآن به ما نشان می‌دهند که کاملاً با شرایط و نیاز امروز مطابقت دارد و نشان می‌دهد که قرآن همیشه تازگی دارد و هیچ وقت کهنه نمی‌شود.

سعیدی با تاکید بر لزوم استفاده از روش‌های جدید برای ترویج و آموزش قرآن کریم به اقشار مختلف، گفت: سنت پرده خوانی از سنت‌های قدیمی ما برای ترویج معارف بوده و می‌توان از این روش و دیگر روش‌های حسی که برای کودکان، نوجوانان و عموم جامعه جذابیت دارد برای آموزش مفاهیم قرآنی هم استفاده کرد به شرطی که به تحریف قرآن کشیده نشود و با ضابطه باشد.

وی در پایان گفت: عزم رئیس جمهور جزم است که اسلام و عدالت را در جامعه جاری کند و اگر همه مسئولان در این راستا به او کمک کنند خدا هم کمک می‌کند و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها