آسمان و ریسمان روزنامه همشهری برای توجیه کمبود سرم؛ از افزایش جراحی‌ها تا گرمای هوا موثر بود!

روزنامه همشهری نوشت: گفته می‌شود که افزایش جراحی‌ها و مصرف داروهای بیهوشی، گرمای هوا و بیماری‌های گرمسیری، افزایش سرم‌تراپی، تغییر در الگوی درمان، شیوع بیماری‌های فصلی و گوارشی و حتی اصرار به تزریق سرم از سوی برخی پزشکان افزایش‌ مصرف سرم را تقویت کرد.

آسمان و ریسمان روزنامه همشهری برای توجیه کمبود سرم؛ از افزایش جراحی‌ها تا گرمای هوا موثر بود!
کد خبر: 583672
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۱۲:۳۴:۳۰

در حالی که حتی نمایندگان مجلس و برخی از مسئولان وزارت بهداشت هم بی‌تدبیری و اجرای ناقص طرح دارویار را دلیل کمبود دارو و سرم در کشور دانسته‌اند اما روزنامه همشهری در گزارشی آسمان و ریسمان را به هم بافت تا علت کمبود سرم در کشور را به پای مردم بنویسد و حرفی از عملکرد ضعیف دولت ننویسد.

به گزارش همشهری، اواسط شهریور بود که زمزمه‌های کمبود سرم بیشتر از هر زمان دیگری به گوش رسید، کمبودهایی که البته در 2.5سال شیوع کرونا، اتفاق جدیدی هم نبود. در پیک چهارم و پنجم کرونا میزان مصرف به‌دلیل تزریق برخی داروها همراه با سرم افزایش یافت و بیماران را با مشکلات متعددی مواجه کرد. 

نویسنده در ادامه مدعی شده است: گفته می‌شود که افزایش جراحی‌ها و مصرف داروهای بیهوشی، گرمای هوا و بیماری‌های گرمسیری، افزایش سرم‌تراپی، تغییر در الگوی درمان، شیوع بیماری‌های فصلی و گوارشی و حتی اصرار به تزریق سرم از سوی برخی پزشکان افزایش‌ مصرف سرم را تقویت کرد. پیگیری‌های همشهری هم نشان می‌دهد در برخی درمانگاه‌ها هم بیماران را به تزریق سرم تشویق و به بهانه ضعف جسمانی پس از کرونا و بیماری‌های فصلی، انواع ویتامین‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها و کورتون‌ها را همراه با سرم به آنها تزریق می‌کنند. هر چند که به‌گفته متخصصان تزریق پیوسته سرم بدون نیاز و تجویز پزشک می‌تواند عوارضی هم داشته باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها