کد خبر: 582365
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۳ ۱۱:۲۰:۵۳
| |

مدیرعامل صنایع دارو پخش سازمان تامین اجتماعی:

ظرفیت تولید سرم دو برابر شد

مدیرعامل صنایع دارو پخش سازمان تامین اجتماعی از افزایش دو برابری ظرفیت تولید سرم در کشور خبر داد.

ظرفیت تولید سرم دو برابر شد
کد خبر: 582365
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۳ ۱۱:۲۰:۵۳

مدیرعامل صنایع دارو پخش سازمان تامین اجتماعی گفت: تولید سرم دو برابر افزایش یافت و با راه اندازی خط جدید تولید در آذر امسال دیگر کمبودی در بازار دارویی نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، محمد مسعود علی مراد با بیان اینکه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بودجه امسال داروپخش است، ادامه داد: حدود ۳ تا ۴ درصد نیاز دارویی کشور را تامین می کنیم با توجه به اینکه کمبود سرم در جامعه وجود داشت ظرفیت تولید سرم را از سه میلیون عدد در ماه به چهار میلیون افزایش داده و از سال آینده نیز به ۶ میلیون عدد می رسد و دیگر مردم مشکلی در زمینه تهیه سرم نخواهند داشت.

وی افزود: در حال حاضر به دانشگاههای علوم پزشکی اعلام کردیم تا اگر کمبود سرم دارند، بطور مستقیم و بی واسطه نیاز آنها را تامین کنیم.

وی، عراق، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان، سوریه و ونزوئلا را از کشورهایی نام برد که صادرات دارویی به آنها انجام می شود و اظهار داشت: تامین نقدینگی، فرسودگی ماشین آلات دارویی که بالای ۳۰ سال قدمت دارند و روش قیمت گذاری داروها از عمده ترین مشکلات صنعت داروسازی است که امیدواریم با حمایت دولت برطرف شود.

علی مراد در پایان از تولید داروهای بیوتکنولوژی بزودی خبر داد و گفت:سعی داریم با بازسازی ماشین آلات داروهای بیشتری را تولید کنیم تا مردم نگران تهیه داروهای مورد نیازشان نباشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها