کد خبر: 583474
|
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۰۹:۴۸:۳۹
| |

معاون سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد؛

رفتن «پیروز» از تهران قوت گرفت

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ترجیح انتقال پیروز از تهران به منطقه توران در سمنان گفت: پیروز به لحاظ شادابی و جست و خیز مشکلی ندارد.

رفتن «پیروز» از تهران قوت گرفت
کد خبر: 583474
|
۱۴۰۱/۰۸/۳۰ ۰۹:۴۸:۳۹

حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود برخی مدیران سازمان محیط زیست معتقدند نگهداری پیروز به دلیل شرایط اقتصادی در پارک پردیسان مقرون به صرفه نیست و باید در طبیعت و زیستگاه اصلی‌اش رها شود، گفت: بالاخره ضعف اعتباری برای سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد و حفظ تنوع‌های زیستی و زیستگاه‌های آنها حائز اهمیت است و ترجیح می‌دهیم در جهت حفظ زیستگاه بودجه بیشتری را اختصاص دهیم چرا که علاوه بر اینکه برای پیروز بهتر است، موجودات بیشتری حفظ می‌شود.

به گزارش مهر، اکبری گفت: به هر حال ترجیح‌ها بر این است اعتبارات بیشتر در بخش زیستگاه و طبیعت حیوانات اختصاص داده شود و در اولین فرصت که کارشناسان مجوز دهند انتقال پیروز به زیستگاه آن یعنی توران انجام می‌گیرد. آنجا زیستگاه اصلی گونه است و از طرف انتقال آن به توران هزینه کمتری برای سازمان خواهد داشت.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: از طرفی هوای تهران اکثر مواقع آلوده بوده و می‌تواند مشکلات تنفسی هم برای پیروز ایجاد کند و این در حالی است که منطقه توران این چنین نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها