کد خبر: 582363
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۳ ۱۴:۳۰:۳۷
| |

اعتراض یک روزنامه اصولگرا به طرح دارویار؛ مدت‌هاست رشته ساماندهی اوضاع از دست مدیران خارج شده

روزنامه رسالت نوشت: مدت‌هاست که رشته ساماندهی اوضاع از دست مدیران خارج‌شده، تغییرات مدیریتی در سازمان غذا و دارو نیز باهدف اصلاح این وضعیت آشفته صورت گرفته، اما نابسامانی و کسری در بازار دارویی کشور ادامه دارد.

اعتراض یک روزنامه اصولگرا به طرح دارویار؛ مدت‌هاست رشته ساماندهی اوضاع از دست مدیران خارج شده
کد خبر: 582363
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۳ ۱۴:۳۰:۳۷

روزنامه اصولگرای رسالت از شکست طرح دارویار خبر داده و در همین حال نسبت به بحرانی دارویی که در کشور به وجود آمده اعتراض کرده است.

به گزارش رسالت، همه چشم‌انتظارند تا آرامش نسبی بر بازار دارویی کشور حاکم شود و طرح دارویار مطابق وعده‌های پیشین بر کمبودهای دارویی فائق آید. اتفاقی که از ابتدای اجرای این طرح محقق نشده و مدت‌هاست که رشته ساماندهی اوضاع از دست مدیران خارج‌شده، تغییرات مدیریتی در سازمان غذا و دارو نیز باهدف اصلاح این وضعیت آشفته صورت گرفته، اما نابسامانی و کسری در بازار دارویی کشور ادامه دارد. مشاهدات ما نشان می‌دهد، قفسه شربت استامینوفن، قرص بروفن و آنتی‌بیوتیک‌ها به‌عنوان ساده‌ترین اقلام دارویی تقریبا در تمامی داروخانه‌ها خالی‌شده، اسپری مبتلایان به بیماری‌های تنفسی مدتی است که پیدا نمی‌شود و بیماران ناچارند آن را از بازار آزاد به قیمت 380هزار تومان تهیه کنند، درصورتی‌که نرخ دولتی آن  80 هزار تومان است! 

در ادامه این گزارش آمده است: این روزها قاطبه کارشناسان نظام سلامت، در چهارمین ماه اجرای دارویار تأکید می‌کنند که این طرح به‌درستی اجرایی نشده و از کاستی‌ها و نواقص آن پرده برمی‌دارند. البته برای آنکه هر طرحی جدیدی ثمراتش را نشان دهد، باید کمی صبر و حوصله به خرج داد، اما این مسئله درگروی رفع موانع و چالش‌هاست. هر طرحی فارغ از معایب و مزایایی که دارد، هنگامی شکست می‌خورد که به اهدافش نرسد و طی هفته‌های اخیر آن‌قدر کمبودها شدت گرفته که دولت دست به دامن واردات شده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها