روزنامه دولت با اذعان به بحران دارو؛ احتکار شرکت‌های دارویی و مصرف بی‌رویه مردم بانی این وضعیت است

روزنامه ایران نوشت: عوامل مختلفی در موضوع کمبود دارو دخیل هستند؛ به طور مثال عواملی نظیر احتکار دارو و کاهش خط تولید.

روزنامه دولت با اذعان به بحران دارو؛ احتکار شرکت‌های دارویی و مصرف بی‌رویه مردم بانی این وضعیت است
کد خبر: 581988
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ۱۳:۵۰:۲۵

روزنامه دولت به بحران دارو در کشور اذعان کرده اما شکل‌گیری این بحران را به گردن شرکت‌هایی دارویی و همچنین مصرف بی رویه مردم انداخته است!

به گزارش ایران، بلبشوی کمبود آنتی بیوتیک و سرم در داروخانه‌ها در یک ماه گذشته به دغدغه جدی دولت و نظام سلامت کشور بدل شده است. این التهاب در بازار داروهای آنتی بیوتیک در شرایطی رخ داده که بررسی اظهارات مسئولان و دستگاه‌های نظارتی نشان می‌دهد؛ عوامل مختلفی در موضوع کمبود دارو دخیل هستند؛ به طور مثال عواملی نظیر احتکار دارو و کاهش خط تولید. در کنار مصرف و تجویز بی رویه آنتی بیوتیک‌ها و کاهش تولید شربت‌های آنتی بیوتیک از سوی شرکت‌های دولتی اما گزارش سازمان بازرسی حاکی از آن است که تولیدکننده باوجود داشتن مواد اولیه در انبارها، اما از تولید امتناع کرده است. اتفاقی که افتاده این است؛ برخی شرکت‌های دارویی با گروکشی برخی اقلام دارویی بویژه در حوزه کودکان و امتناع از تولید و عرضه آن به بازار دارویی کشور، به ایجاد بحران دارویی دامن زده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: یک احتمال دیگر نیز در ماجرای کمبود دارو مطرح است؛ برخی معتقدند مواد اولیه مانده در گمرک می‌تواند یکی از پشت‌پرده‌های کمبود دارو باشد، در حالی که تلاش دولت بر این بود با کاهش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده واردات مواد اولیه دارویی موضوع مالیات بر ارزش افزوده برای ترخیص مواد دارویی از گمرک حل و فصل شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها