کد خبر: 581184
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۵ ۰۸:۵۵:۲۹
| |

آلوده‌ترین شهرهای کشور کدامند؟

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اعلام کرد سال ۱۴۰۰ تهران، ‌مشهد، اهواز، اصفهان، کرج کمتر از ۱۰ روز هوای خوب داشتند.

آلوده‌ترین شهرهای کشور کدامند؟
کد خبر: 581184
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۵ ۰۸:۵۵:۲۹

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: بر اساس مطالعه وزارت بهداشت در ۲۷ شهر با جمعیت تقریبا ۳۵ میلیون نفر مشخض شد در سال ۱۴۰۰ میزان مرگ‌های منتسب به ذرات معلق در کشور، ۲۰ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است که از این میان سهم تهران ۶۴۰۰ مرگ اعلام شد.

به  گزارش ایسنا، عباس شاهسونی درباره تعداد روزهای با هوای پاک در کشور، ‌ گفت: وزارت بهداشت در ۲۷ شهر مطالعات انجام داده است و مشخص شده است که طی سال ۱۴۰۰ تنها  ۱۶.۷ درصد از روزهای سال شاخص کیفیت هوا در محدوده خوب یا پاک بوده است و ۶۲.۶ درصد هوا در محدوده قابل قبول بود است یعنی تقریبا ۸۰ درصد از روزهای سال هوای قابل قبول در سطح کشور داشتیم. البته در کلانشهرها درصد روزهای با هوای خوب و پاک خیلی کمتر بوده است؛ مثلا در تهران طی سال قبل ۸۹ روز هوا ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است که یعنی وضعیت هشدار داشته‌ایم، شش روز هوا ناسالم برای همه مردم بوده است. ۰.۵۴ درصد روزهای سال هوای تهران خوب بوده است که یعنی حدود دو روز هوای پاک در این استان داشته‌ایم و ۷۳ درصد هم در محدوده قابل قبول بوده است.

او در خصوص شهرهای دارای آلوده‌ترین هوای کشور، ‌ توضیح داد: در سال ۱۴۰۰ شهرهای تهران، ‌ مشهد، اهواز، اصفهان، کرج کمتر از ۱۰ روز هوای خوب داشتند و بیشترین تعداد روزهای هوای خطرناک هم مربوط به شهر زابل بوده است که ۱۵ روز هوای خطرناک داشته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها