کد خبر: 579804
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۵ ۱۰:۳۰:۰۶
| |

هوای تهران پاک است

شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران از قابل قبول بودن کیفیت هوای تهران خبر داد.

هوای تهران پاک است
کد خبر: 579804
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۵ ۱۰:۳۰:۰۶

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، حاکمیت جو نسبتاً پایدار و آرام همراه با انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و نیز افزایش ترافیک صبحگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، در طول روز به‌تدریج بر میزان تندی باد افزوده می‌شود که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد.

رشد ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی پنجشنبه (۵ آبان‌ماه) از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند، هرچند که افزایش نسبی ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت پنجشنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد دور از انتظار نیست.

 با استمرار ناپایداری جوی، رشد ابرناکی و احتمال بارش پراکنده همراه با وزش باد مؤثر تا صبح روز جمعه(۶آبان‌ماه) علاوه بر کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار  می‌گیرد.

 تداوم این شرایط جوی در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند. این ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت جمعه ادامه خواهد یافت و برقراری وضعیت قابل‌قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هم‌ اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۰۰ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول (سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها