کد خبر: 580220
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۱۲:۱۸:۴۵
| |

یک جمعیت‌شناس درباره «ترک تحصیل» ۳۰ درصد دبیرستانی‌‌‌ها هشدار داد

یک جمعیت شناس با اشاره به آمار ۱۰.۵ میلیونی نوجوانان کشور گفت: ۷۰ درصد نوجوانان دختر و ۷۰ درصد نوجوانان پسر ۱۵ تا ۱۸ ساله محصل‌اند و ۳۰ درصد این جمعیت "رها" هستند. این یک مساله است و باید به پوشش تحصیلی در این رده سنی توجه کرد.

یک جمعیت‌شناس درباره «ترک تحصیل» ۳۰ درصد دبیرستانی‌‌‌ها هشدار داد
کد خبر: 580220
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۱۲:۱۸:۴۵

شهلا کاظمی‌پور، جمعیت شناس درباره پوشش تحصیلی سنین ۱۵ تا ۱۸ ساله‌ها هشدار داد و گفت: با این حال ذکر این نکته نیز قابل توجه است که در گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال تنها ۷۰ درصد در حال تحصیل هستند. آمار ۷۰ درصدی محصل در این رده سنی بسیار پایین است. پوشش تحصیلی در دبیرستان حتما باید بالا رود. بخشی از این گروه سنی که تحصیل نمی‌کنند به علت مشکلات مالی و نیاز در حال اشتغال‌اند و برخی بیکار و برخی دختران نیز ازدواج کرده‌اند. این مساله است و باید به پوشش تحصیلی در این رده سنی توجه کرد.

به گزارش ایسنا، او تاکید کرد: زمانی پوشش تحصیلی همگانی ما تا ابتدایی بود و پس از آن تا راهنمایی ادامه یافت اما پوشش همگانی تحصیلی تا متوسطه اول نباید باشد بلکه حتما باید پوشش همگانی و اجباری تحصیلی را تا آخر دبیرستان قرار دهیم. این خیلی اشکال دارد که فقط ۷۰ درصد این رده سنی مدرسه می‌روند و ۳۰ درصد آنها رها هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها