کد خبر: 578222
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۰۹:۰۴:۳۰
| |

بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش:

تعداد دانش‌آموزان معترض بیش از موارد مشابه در گذشته بود

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: در اتفاقات گذشته نیز دانش‌آموزان حضور داشتند، اما در اتفاقات اخیر تعداد دانش‌آموزان و حضور آن‌ها بیش از موارد مشابه در گذشته بوده است.

تعداد دانش‌آموزان معترض بیش از موارد مشابه در گذشته بود
کد خبر: 578222
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۰۹:۰۴:۳۰

وزیر سابق آموزش و پرورش  در پاسخ به سوالی درباره چرایی ورود برخی دانش آموزان به اعتراضات اخیر چیست؟ گفت: این سوال بسیار اساسی است و آنقدر مهم است که بعد از آنکه انشالله آرامشی حاکم شد، می‌طلبد که میزگردی تشکیل داد و صاحبنظران این موضوع را تجزیه و تحلیل کنند. در اتفاقات گذشته نیز دانش آموزان حضور داشتند، اما در اتفاقات اخیر تعداد دانش آموزان و حضور آن‌ها بیش از موارد مشابه در گذشته بوده است.

به گزارش ایلنا، محمد بطحایی تصریح کرد: اگر در اتفاقات مشابه که در سال‌های گذشته با آن مواجه بودیم، ریشه‌های اقتصادی یا ریشه‌های سیاسی در بروز بحران‌ها تاثیرگذار بوده، امروز باید اعتراف کنیم که ریشه‌های تربیتی در بروز این اتفاقات خیلی تاثیر گذاشته و نظام آموزش و پرورش عمومی ما باید به صورت جدی مورد واکاوی قرار بگیرد و بازنگری شود و دانش‌آموزان ما با روش‌های صحیح ابراز عقیده و نظر و اعتراض کاملا آشنا شوند و تمرین کنند و فقدان این موضوع، همان مشکلی است که ما در آموزش و پرورش داریم، اما به کلی پاسخ به این سوال درست شما باید در جلسه‌ای مفصل بیان شود و مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش در مورد چگونگی رفتار مدیران مدرسه در مواجهه با اعتراضات دانش‌آموزی توضیح داد: مدیران مدارس و همکاران ما متاسفانه با انبوهی از مسائل پیچیده مواجه هستند که بخش عمده‌ای از آن به دلیل اختلال در نظام آموزش و پرورش کشور ماست. من یقین دارم همکاران ما در مدارس تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا آبی بر آتش بریزند و احساسات دانش آموزان را کنترل و آن‌ها را جهت دهی کنند، اما در مواقعی کار از دست‌شان خارج می‌شود که به دلیل نداشتن نیروهای کاربلد، کارکشته و نداشتن ابزار و وسایل کافی به منظور متوجه کردن دانش آموزان نسبت به رفتارهایشان است. فکر می‌کنم عموم مدیران و معلمان ما در مدارس با شناختی که از روحیات و تحلیل شخصیت شناسی کودکان و نوجوانان دارند، وظیفه‌شان را انجام داده‌اند، اما چه کنیم که نظام آموزشی ما با اختلالات جدی مواجه است.در واقع این مسائل به دلیل اختلالاتی است که به مدیر تحمیل می شود و او امکان این را ندارد که بتواند کنترلی کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها