کد خبر: 579388
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۰۷:۴۸:۰۲
| |

سوال یک روزنامه از مسئولان شهری: دوسوم درآمد تهران چه شده و چرا خرج معضلات نمی‌شود؟

دنیای اقتصاد نوشت: خرج شهرداری تهران در شش ماه نخست امسال معادل یک‌‌سوم دخل این نهاد بوده است. باید مشخص شود چرا در حالی که بسیاری از پروژه‌های اولویت‌‌دار نیازمند تزریق منابع مالی هستند در هزینه‌کرد تعلل شده است.

سوال یک روزنامه از مسئولان شهری: دوسوم درآمد تهران چه شده و چرا خرج معضلات نمی‌شود؟
کد خبر: 579388
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۰۷:۴۸:۰۲

روزنامه دنیای اقتصاد با استناد به گزارش دخل و خرج شهرداری تهران در نیمسال اول سال ۱۴۰۱ نتیجه گرفته که این دخل و خرج با هم نمی‌خواند و شهرداری کمتر از درآمدی که داشته برای تهران خرج کرده است! این روزنامه پرسیده پس بقیه درآمد شهر تهران چه شده و چرا خرج معضلات شهر نمی‌شود؟

در ادامه این مطلب آمده است: گزارش دخل و خرج شهرداری تهران در نیمسال اول ۱۴۰۱ به دلیل فاصله زیاد درآمدهای حاصل‌شده با هزینه‌های صورت‌گرفته سوال‌‌برانگیز شده است. در حالی که مدیریت شهری در فاصله فروردین تا شهریور امسال ۱۸ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان درآمد کسب کرده، در این مدت طبق گزارش رسمی ارائه شده در صحن شورای شهر، فقط حدود شش‌‌هزار میلیارد تومان هزینه شده است. 

با این وصف خرج شهرداری تهران در شش ماه نخست امسال معادل یک‌‌سوم دخل این نهاد بوده است.

دو فرضیه اولیه درباره علت این ناترازی در وضعیت درآمد و هزینه شهرداری تهران مطرح است؛ یکی اینکه شهرداری واقعا بخشی از این بودجه را هزینه نکرده که اگر این‌طور باشد، باید علت آن مشخص شود؛ چراکه بسیاری از پروژه‌های عمرانی و ترافیکی اولویت‌‌دار و در صدر آنها مترو، نیازمند تزریق منابع مالی هستند و توجیهی برای تعلل در هزینه‌‌کرد بودجه محقق‌شده وجود ندارد.

فرضیه دوم که به صحت نزدیک است، فقدان انضباط مالی مورد انتظار در شهرداری و نبود شفافیت مالی دست‌‌کم در حوزه هزینه‌های شهری است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها