کد خبر: 579101
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۱۱:۰۲:۱۶
| |

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد:

شرط خودروسازان برای تحویل ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران

رئیس شورای شهر تهران گفت: همه خودروسازان اعلام کردند به شرط آنکه وزارت کشور مبلغی را پرداخت کند، می‌توانند ۷۰۰ اتوبوس را تا پایان سال تحویل دهند.

شرط خودروسازان برای تحویل ۷۰۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران
کد خبر: 579101
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۱۱:۰۲:۱۶

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: خودروسازان اعلام کردند که توانایی ساخت اتوبوس را دارند اما باید با آنها قرارداد بسته شود و پس از پیش پرداخت، کارگاه آنها برای ساخت اتوبوس تجهیز شود.

به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ۱۲ سال است اتوبوسی توسط خودروسازان ساخته‌ نشده و همین موضوع منجر به تداخل در سیستم اتوبوس سازی شده است.

وی با بیان اینکه خودروسازان برای ساخت دوباره اتوبوس به تجهیزات احتیاج دارند، گفت: خودروسازان گفتند که اتوبوس ها ۱۴ ماه دیگر به چرخه می آیند اما برای این مدت نیز باید فکری اندیشید واگن های مترو نیز کم است و حمل و نقل عمومی دچار مشکل می‌شود.

چمران تاکید کرد: باید علاوه بر ۵۵۰ دستگاه اتوبوسی که در شهریور ماه بازسازی شدند فکر دیگری برای تامین اتوبوس شود.

وی ادامه داد: همه خودروسازان اعلام کردند به شرط آنکه وزارت کشور مبلغی را پرداخت کند، می‌توانند ۷۰۰ اتوبوس را تا پایان سال تحویل تهران دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآورشد: وزارت کشور قرارداد ۲ هزار اتوبوس با شرکت عقاب بسته است و قرار است ۹۰۰ دستگاه به تهران تخصیص یابد اما فکر نمی‌کنم که این کار را بتوان تا پایان سال انجام داد.

چمران گفت: هر اتوبوس ۴ میلیارد تومان قیمت دارد و اگر قرار باشد قراردادهایی برای هر اتوبوس منعقد شود باید هزینه زیادی را پرداخت کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها