کد خبر: 577469
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۱۱:۰۱:۱۵
| |

دردسر زباله‌‌ای شورای شهر تهران

به دلیل برخی از نارضایتی‌ها در حوزه رفت و روب جلسه‌ای حوزه رفت و روب در کمیسیون خدمات شهری برگزار می‌شود.

دردسر زباله‌‌ای شورای شهر تهران
کد خبر: 577469
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۹ ۱۱:۰۱:۱۵

 مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز کمیسیون خدمات شهری گفت: امروز به دلیل برخی از نارضایتی‌ها در حوزه رفت و روب جلسه‌ای حوزه رفت و روب در کمیسیون خدمات شهری برگزار می‌شود و قرار شده تا نقطه نظرات سازمان پسماند و شهرداران مناطق در کمیسیون مطرح شود.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه این طرح جمع‌آوری جدید در دو منطقه به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد گفت: مردم از نظافت شهر راضی نیستند و بر همین اساس به دنبال ایجاد طرح جدید در حوزه رفت و روب هستیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران درباره این طرح جدید گفت: چند سالی است که قیمت فهرست بها شامل هزینه رفت و روب و خودروی پیمانکاران به روز نشده است و پیمانکاران از ماشین‌های قدیمی و فرسوده استفاده می‌کنند.

پیرهادی ادامه داد: قیمت فهرست بهایی که امروز در تهران اجرایی می‌شود متعلق به سال‌های قبل است و در مقایسه با سایر شهرها پیمانکاران تهران چند برابر بیشتر دریافت می‌کنند و این منجر به این شده تا پیمانکار اقدامات لازم را انجام ندهند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ریشه یابی مسائل هستیم اظهار کرد: بدنه شهرداری می‌دانند که پیمانکاران چه میزان دریافت می‌کنند تعداد ماشین و ساعت فعالیت آنها یکسال نیست و باید به صورت واقعی تنظیم شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: معاونت خدمات شهری مدلی را آماده کرده و پیشنهاد ما این است به دلیل اهمیت رفت و روب این طرح ابتدا در دو منطقه اجرایی شود.

پیرهادی با بیان اینکه در طرح جدید فهرست بها اصلاح می‌شود گفت: در طرح جدید فهرست بها که شامل تعداد کارگران، هزینه ماشین آلات، هزینه راننده، هزینه رفت و روب و… است مشخص خواهد شد

وی گفت: شهردار تهران نیز چندی پیش در صحن شورا اعلام کرد که قرار است ۱۵ هزار سطل خریداری شود و روش رفت و روب جدید شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران درباره وضعیت زباله‌های شهر تهران در زمان جمع‌آوری مخازن زباله نیز گفت: تعداد کمی مخزن جمع‌آوری شده است و برخی مخازن آسیب دیده بودند که ظرف چند هفته آینده ترمیم می‌شوند.

پیرهادی تصریح کرد: ممکن است در نقاطی سطل آشغال‌ها آسیب دیده باشد اما تعدادی مخازن در دستور کار است تا جایگزین شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها