کد خبر: 577275
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۱۰:۲۳:۰۷
| |

رئیس سازمان غذا و دارو:

۶ هزار میلیارد تومان از سبد دارویی کشور برای کرونا هزینه شد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ۶ هزار میلیارد تومان از سهم سبد دارویی کشور برای کرونا هزینه شد.

۶ هزار میلیارد تومان از سبد دارویی کشور برای کرونا هزینه شد
کد خبر: 577275
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۱۰:۲۳:۰۷

بهرام دارایی اعلام کرد که ۶ هزار میلیارد تومان از سهم سبد دارویی کشور برای کرونا هزینه و با تولید دارو و واکسن از گرایش مردم به سمت بازار سیاه در دوران همه‌گیری این بیماری جلوگیری شد.

به گزارش ایرنا، وی یادآور شد: سال گذشته مجلس شورای اسلامی ۲ میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داد که این بودجه شهریور امسال تمام شد.رئیس سازمان غذا و دارو  ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ درصد مصرف سرم در تابستان افزایش یافت، پنج تولید کننده سرم در کشور داریم که با وجود آنها به دلیل مصرف بالا با کمبود مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه کرونا باعث شد که مصرف دارو در کشور ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافت به اقدام بزرگ دولت سیزدهم در اجرای طرح دارویار اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم با اجرای این طرح تصمیم گرفت که ارز ترجیحی دیگر استفاده نشود و مردم از طریق نسخه الکترونیک داروها را تهیه کنند.

وی گفت: در دوران همه گیری کرونا به خاطر اینکه مردم به سمت بازار سیاه نروند، فهرست دارویی را مشخص کردیم و با وجود تحریم‌ها و رفتارهای غیر انسانی نسبت به مردم کشور ما، توانستیم واکسن‌های کرونا را تولید کنیم و واکسن‌های جدید از جمله آنفلوآنزا را  وارد کشور کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها