مجلس جانب ناجا را گرفت؟

ملاک رای کمیته گزارش‌ ناجا و نظر اولیه پزشکی قانونی است نه اظهارات خانواده مهسا

قرار است فردا در جلسه علنی مجلس، گزارش کمیته تشکیل شده برای تحقیق و بررسی درباره چگونگی و علت فوت مهسا امینی قرائت شود.

ملاک رای کمیته گزارش‌ ناجا و نظر اولیه پزشکی قانونی است نه اظهارات خانواده مهسا
کد خبر: 574875
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۲۰:۰۱:۳۰

این طور که شنیده می شود قرار است در جلسه علنی فردا (چهارشنبه) در جلسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم، گزارش کمیته تشکیل شده برای تحقیق و بررسی درباره چگونگی و علت فوت مهسا امینی قرائت شود. 

به گزارش امتداد، شنیدیم این گزارش، براساس اظهارات مقامات مسئول در نیروی انتظامی، فیلم منتشر شده از سوی ناجا، اظهارات وزیر کشور و دیگر مقامات مسئول تهیه شده است و در آن خبری از بررسی جز به جز پرونده‌ها و اسناد و حتی گزارش پزشکی قانونی نیست.

بعد از آن که برخی از نمایندگان محافظه‌کار، فوت مهسا امینی و انتقادات مطرح شده را، عاملی برای کاهش «اقتدار پلیس» دانستند حالا با این تصمیم گیری سعی دارند تا با این گزارش، از اقتدار نیروی انتظامی در ایران دفاع کنند. این در حالیست که پیش از این، تصمیم بر آن بود تا نمایندگان با خانواده مهسا امینی و شاهدان موضوع مصاحبه کنند اما فشار نمایندگان و تلاش آنان برای دفاع از پلیس، به کلی مانع این امر شده است.

هر چند این موضوع با مخالفت برخی از نمایندگان و اعضای کمیسیون شوراها مواجه شده اما وزنه موافقان سنگین‌تر است. آنان نهایت تلاش خود را به کار برده‌اند تا این گزارش در جلسه علنی فردای مجلس قرائت شود. این در حالیست که امروز محمدباقر قالیباف در قامت رئیس قوه مقننه، وعده داده بود که مجلس با جدیت علت فوت مهسا امینی را بررسی کند.

کمیته حقیقت یاب مجلس پس از آن تشکیل شد که مهسا امینی ۲۲ ساله، توسط گشت ارشاد بازداشت و در مقر نیروی انتظامی، جان خود را از دست داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

    تمام جلسات باید عموی و آنلاین برگزار شوند تا مردم مسقیم بفهمند چه کسانی چه اظهار نظری دارند و چه مستنداتی را ارائه می کنند تا خودشان قضاوت کنند اصل مساله چیست!

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها