کد خبر: 574209
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۱۰:۴۰:۱۶
| |

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:

در طول تاریخ انتقال خون چنین ذخایری نداشتیم

مدیرعامل سازمان انتقال خون با ابراز امدیواری از وضعیت ذخایر خونی کشور گفت: طی سال گذشته بیش از ۲ میلیون اهدای خون در کشور انجام شده و در طول تاریخ انتقال خون چنین ذخایری نداشتیم.

در طول تاریخ انتقال خون چنین ذخایری نداشتیم
کد خبر: 574209
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۴ ۱۰:۴۰:۱۶

مصطفی جمالی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از اداره‌کل انتقال خون استان زنجان گفت: در حال حاضر وضعیت اهدای خون بسیار مطلوب است.

به گزارش مهر، وی در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت اهدای خون و بانک خون توضیحاتی داد که می خوانید:

*خوشبختانه در طول تاریخ انتقال خون چنین ذخایری نداشتیم و اهداکنندگان خون، سرداران گمنام سلامت هستند که بسیار نقش حیاتی در نظام سلامت دارند و همه ملت مدیون آنان هستند.

*طی سال گذشته در استان‌ها اهدای خون بیش از ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد داشته است.

*طی سال گذشته بیش از ۲ میلیون اهدای خون در کشور انجام شده و طبق بازدیدهای دوره‌ای از مراکز انتقال خون کشور، مرکز انتقال خون استان زنجان از لحاظ کیفیت ارائه خدمات، رعایت استانداردها و زیرساخت‌های موجود بهترین مرکز کشور است.

*فرسودگی تجهیزات در مراکز انتقال خون کشور از جمله مشکلات انتقال خون است و تجهیزات سازمان انتقال خون از ستاد مرکزی تأمین می‌شود و مشابه یکدیگر است اما اکنون به دلیل فرسودگی تجهیزات دچار مشکل شده‌ایم.

*متاسفانه طی سالیان گذشته نتوانستیم تجهیزات را خریداری کنیم و با توجه به افزایش تخت‌های بیمارستانی در کشور، نیاز به خون نیز افزایش پیدا کرد متاسفانه از لحاظ تعداد پرسنل و بودجه سازمان انتقال خون رشدی نداشته است.

*برخی تیم‌های سیار در برخی نقاط کشور مستقر شدند.

*اهداکنندگان، نذر خون را به روزهای خاص موکول نکنند و سعی کنند در روزهای دیگر نیز به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

*زنجان در خصوص نذر خون پیشگام بوده و نظم برقرار شده در آن بی‌نظیر است.

*اهدای خون در فصل سرما در استان‌های سردسیر، ایام ماه رمضان، عید باستانی نوروز و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، مراجعه به مراکز انتقال خون کشور کاهش پیدا می‌کند.

*در کشورهای توسعه یافته حدود ۵۰ درصد است.

*طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در خصوص شاخص‌های سلامت خون در ایران؛ در حد استانداردهای اروپا و آمریکا بوده و از لحاظ کمی و کیفی بهترین وضعیت اهدای خون را دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها