کد خبر: 564301
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۲۱:۱۰:۴۲
| |

روند مطلوب وضعیت اهدای خون در کشور

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور وضعیت اهدای خون در کشور را مطلوب دانست و گفت: هرچند روند مطلوبی را طی می‌کنیم اما نباید قانع بود، باید از وجود ارزشمند بانوان و نسل جوان بهره‌مند شویم و رسالت موسسات مردم نهاد در این زمینه بیشتر خواهد بود.

روند مطلوب وضعیت اهدای خون در کشور
کد خبر: 564301
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۲۱:۱۰:۴۲

مصطفی جمالی امروز به همراه دکتر بلوچی معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون کشور در دیدار با مدیرکل و پرسنل انتقال خون استان گیلان با اشاره به رویکرد سازمان انتقال خون سراسر کشور جهت تامین خون اظهار کرد: در حال حاضر شرایط اهدا و تامین خون از ثبات خوبی برخوردار است اما نباید به این راضی بود و باید برای بسیاری از مولفه‌ها تلاش نمائیم. 

​به گزارش فارس، مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اهمیت اهدای خون بانوان و جوانان گفت: همچنان شاهد تبلور ایثار نسلی هستیم که الگوی خوبی برای همه ما خواهند بود، نیروهای مسلح که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم، مرز و ارز که در کنار رزم با دشمن، اهدا خون هم داشتند و امروز همان رسالت ایثار را با اهدای خون انجام می‌دهند باید الگویی مناسب خصوصا نسل جوان باشند. 

وی به نجابت و خدمت بی‌منت پرسنل انتقال خون در طول سالیان خصوصا در زمان کرونا اشاره کرد و افزود: در دوران سخت کرونا یکی از بخش‌های سلامت که بدون وقفه در حال خدمت‌رسانی بودند انتقال خون بوده و برخی همکاران به واسطه این شغل، خودشان یا خانواده به کرونا مبتلا شدند و یا شهید شدند. 

جمالی وضعیت اهدای خون در کشور را مطلوب دانست و بیان کرد: هرچند روند مطلوبی را طی می‌کنیم اما نباید قانع بود، باید از وجود ارزشمند بانوان و نسل جوان بهره‌مند شویم و رسالت موسسات مردم نهاد در این زمینه بیشتر خواهد بود. 

معاونت اجتماعی سازمان انتقال خون کشور در انتقال خون استان گیلان

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور به حضور همه طیف‌های اجتماعی در هیئت رئیسه اشاره کرد و گفت: در موسسه از هنرمند، ورزشی، خادمین رضوی، بازاری، فعال رسانه و مجموعه‌دار بهرمند هستیم و امیدواریم مفید واقع شود. 

وی از فعالیت سه موسسه مردم نهاد در گیلان ابراز خرسندی کرد و گفت: حضور سه موسسه در استان که همسو و در راستای سازمان گام بر می‌دارند مهم و قابل الگوبرداری است و باید این فعالیت‌ها به صورت گزارش در اختیار سایر استان‌ها قرار بگیرد تا استفاده شود.

انتقال خون استان گیلان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها