کد خبر: 525188
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ۱۲:۵۶:۵۰
| |

پویش اهدای خون دانشجویی آغاز شد

دومین پویش اهدای خون دانشجویی امروز (شنبه) با حضور دانشجویان، مدیر عامل سازمان انتقال خون، مدیرکل انتقال خون استان تهران و مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اداره کل انتقال خون استان تهران آغاز شد.

پویش اهدای خون دانشجویی آغاز شد
کد خبر: 525188
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۳ ۱۲:۵۶:۵۰

اعتمادآنلاین| در دومین پویش اهدای خون دانشجویی که از امروز شنبه 13 آغاز شد تا 18 آذر ماه ادامه دارد، 400 دانشجو در تهران ثبت نام و اعلام آمادگی کردند و امروز نیز 70 دانشجو با حضور در مرکز انتقال خون واقع در خیابان وصال، خون خود را به عنوان نمایندگان دانشجویی دانشگاه‌های تهران اهدا کردند.

به گزارش میزان،پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون در حاشیه راه اندازی این پویش دانشجویی گفت: پویش اهدای خون دانشجوی هر ساله به مناسبت هفته دانشجو راه اندازی می‌شود و امسال نیز این پویش با همکاری دانشگاه‌ها امروز در تهران آغاز به کار کرد و در سراسر کشور نیز این پویش فعال است.


وی خاطرنشان کرد: دانشجویان از اقشار بسیار مهم جامعه هستند که می‌توانند سازمان انتقال خون و همینطور بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن را یاری کنند.

عشقی اظهار داشت: هدف سازمان انتقال خون این است که اهدا کنندگان خون را به سمت اهدا کنندگان جوان سوق دهد و در این بین دانشجویان از بهترین افرادی هستند که می‌توانند این سازمان را در رسیدن به این هدف یاری کنند و همینطور جوانان و دانشجویان که از جوانی شروع به اهدای خون کنند می‌توانند در آینده با تبدیل شدن به اهداکننده مستمر از اهداکنندگان همیشگی خون به شمار آیند و برای نجات جان بیماران اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون یادآور شد: پویش دانشجویی به دنبال امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفته است.

وی افزود: دانشجویان، سازمان انتقال خون را از سه طریق برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود کمک می‌کنند؛ روش اول همکاری در اهدای داوطلبانه خون به منظور کمک و نجات جان بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن است، روش دوم اینکه به دلیل کمبود نیرو به خصوص در استان تهران می‌توانند کمک رسان به نیرو‌های انتقال خون باشند و با توجه به تجارب و دانشی که دانشجویان مرتبط در این زمینه دارند می‌توانند انتقال خون را کمک کنند و روش سوم هم استفاده از دانشجویان به عنوان قشر مرجع می‌توانند در زمینه ایده‌ها و شبهاتی که در خصوص اهدای خون در جامعه وجود دارد ما را یاری کنند و مبلغان خوبی در زمینه گسترش فرهنگ اهدای خون باشند.

نخستین پویش اهدای خون با مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی با عنوان اهدای خون اهدای زندگی در خرداد سال جاری در سراسر کشور با مشارکت پرشور و نشاط دانشجویان برگزار شد که به دنبال این اتفاق مبارک، دانشجویان علاقه مندان، درخواست برگزاری دومین پویش دانشجویی تحت عنوان «اهدای خون» را داشتندکه این امر نیز محقق شده است.

هدف اصلی از برگزاری این پویش، مشارکت جوانان در این امر خداپسندانه اهدای خون است، زیرا خون تنها چیزی است که جایگزینی ندارد و تنها راه تامین خون مورد نیاز بیماران اهدای آن از سوی دیگر افراد است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها