میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین:

زائران هر چه زودتر سفرشان در عراق را پایان دهند

در نجف کمبود آب وجود دارد

رئیس ستاد مرکزی اربعین با تأکید بر اینکه زائران هر چه زودتر برنامه زیارتی خودشان را پایان دهند، گفت: سفر زیارتی ایام اربعین باید کوتاه و حداکثر 5 روز باشد.

زائران هر چه زودتر سفرشان در عراق را پایان دهند
کد خبر: 573243
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۸ ۱۱:۵۵:۲۰

سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین پیش از ظهر امروز جمعه 18 شهریور در گفت‌وگوی تلویزیونی در مورد آخرین وضعیت مرزها و تردد زائران حسینی اظهار داشت: علی‌رغم اینکه حجم تراکم زائران در پایانه‌های مرزی همچنان زیاد است، اما این وضعیت در حال کنترل است و تلاش می‌کنیم در انتقال زائران به عتبات، ضمن کنترل، مدیریت نیز صورت گیرد.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه متأسفانه همچنان مشکلات آن سوی مرز وجود دارد، افزود: برخی از زائران که از مرز چذابه عبور کرده‌اند، وسیله نقلیه لازم جهت انتقال آن‌ها به عتبات وجود ندارد.

سعی می‌کنیم زائران را جهت بازگشت از مرزها قانع کنیم

رئیس ستاد اربعین ادامه داد: سعی می‌کنیم حتی‌المقدور زائران را قانع کنیم که از پایانه‌های مرزی برگردند، اما وضعیت از ساعات قبل بهتر شده و اگر همکاری لازم صورت گیرد وضعیت بهتر می‌شود.

میراحمدی با تأکید بر اینکه زائران محترم به هیچ‌وجه به سمت مرزها حرکت نکنند، گفت: مخاطرات غیرقابل پیش‌بینی برای زائران محتمل است؛ ان‌شاالله با همکاری زائران هم سلامتی خودشان و هم سایر زائران تأمین شود.

در نجف کمبود آب وجود دارد

وی در توصیه‌ای به زائرانی که در عراق حضور دارند نیز، گفت: خواهش می‌کنم زائران هر چه زودتر برنامه زیارتی خودشان را پایان دهند؛ سفر باید کوتاه و حداکثر 5 روز باشد و مدت ماندگاری در کربلا نیز نهایتاً 1 روز باید باشد، با توجه به اخباری از سوی مسئولان و مقامات نجف ارسال می‌شود، در این شهر کمبود آب وجود دارد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: ما در صدد این هستیم همانگونه که در تلاش برای حل مشکلات این سوی مرز هستیم، مشکلات آن سوی مرز را نیز حل کنیم.

میراحمدی تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و همچنین مشکلاتی که عزیزان عراقی در آن سوی مرز ها دارند که بخشی از آن خارج از اراده آن‌ها به وقوع می‌پیوندد، می‌طلبد ما تصمیمات پیشگیرانه از مخاطرات احتمالی را جدی بگیریم و ان‌شاالله بتوانیم با یک مدیریت صحیح وضعیت را سامان‌دهی کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها