رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد:

تقویت امکانات لجستیکی برای زائران اربعین در ۳ استان

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با هدف تقویت رفاه حال زائرین حسینی، امکانات زیرساختی و لجستیکی در ۳ استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان تقویت می‌شود.

تقویت امکانات لجستیکی برای زائران اربعین در ۳ استان
کد خبر: 538335
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۴:۵۷:۲۳

سید مجید میراحمدی در هشتاد و هفتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد؛ گفت: باید برنامه ریزی های لازم را برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی در سال پیش رو داشته باشیم.

به گزارش مهر، وی افزود: اربعین امسال مصادف با فصل گرم سال است و برای همین تمهیدات لازم را به لحاظ زیرساختی جهت برگزاری مراسم داشته باشیم.

میراحمدی گفت: تأمین آب شرب به موقع برای زائرین حسینی از جمله ضرورت‌ها است و در این راستا احداث کارخانه‌های یخ سازی در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان بایستی با جدیت دنبال شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: امسال پیش بینی ۵ میلیون زائر حسینی را داریم و البته تصمیمات متناسب با شرایط کرونایی و اتخاذ اصول بهداشتی صورت خواهد گرفت.

وی در این خصوص گفت: هم اکنون باید به نحو مناسبی اطلاع رسانی شود که کسانی که مشتاق زیارت در مراسم اربعین حسینی است حتماً تزریق دو دوز واکسن را داشته باشند.

معاون وزیر کشور گفت: ممکن است با توجه به تاکید ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، شرط تزریق سه دوز واکسن هم الزامی باشد اما در هر صورت تزریق دو دوز واکسن الزامی است و عاشقان اهل بیت بایستی این امر را در نظر داشته باشند.

میراحمدی همچنین نسبت به تحول در حوزه اسکان و به خصوص تغذیه زائرین حسینی با توجه به شرایط بیماری تاکید کرد و گفت: با توجه به سرایت بیماری در غذاهای گرم بایستی به سمت غذاهای سبک و سرد حرکت کنیم.

معاون امنیتی وزیر کشور در ادامه سخنان خود به مساله زائرین حسینی از سمت مرزهای شرقی کشور اشاره کرد و گفت: مرز ریمدان در استان سیستان و بلوچستان بیشترین پذیرای شیعیان پاکستانی طی سال‌های اخیر برای حضور در مراسم اربعین حسینی بوده و برای همین تلاش داریم با تقویت امکانات بهداشتی و زیرساختی از ظرفیت‌های این پایانه مرزی استفاده لازم را داشته باشیم.

وی همچنین بر فعال سازی ظرفیت پایانه مرزی سومار و خسروی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: می‌توان از مرز سومار برای حوزه بهره برداری کامیونی در انتقال تجهیزات و امکانات استفاده کرد.

میراحمدی از استاندار کرمانشاه درخواست کرد: تقویت زیرساخت‌های مرزی سومار و خسروی را با بسیج امکانات در اولویت قرار دهند و هماهنگی‌های لازم هم با طرف عراقی به عمل آید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها