کد خبر: 570707
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۳ ۱۸:۵۶:۴۹
| |

آتش‌سوزی گسترده کارگاه حلاجی شهرک صنعتی راوند کاشان مهار شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی کاشان گفت: آتش سوزی یک کارگاه حلاجی واقع شهرک صنعتی راوند در ساعت ۱۳:۴۶ به این سازمان اعلام و بلافاصله آتش نشانان برای مهار آن اعزام شدند و آتش‌نشانان توانستند پس از گذشت حدود یک ساعت از لحظه حضور در محل، آتش‌سوزی این کارگاه را مهار و از سرایت آتش به کارخانه فرش همجوار جلوگیری نمایند.

آتش‌سوزی گسترده کارگاه حلاجی شهرک صنعتی راوند کاشان مهار شد
کد خبر: 570707
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۳ ۱۸:۵۶:۴۹

روح‌الله فدایی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک کارگاه حلاجی واقع شهرک صنعتی راوند، کوچه شهید تقی‌زاده اظهار داشت: این آتش سوزی در ساعت ۱۳:۴۶ به این سازمان اعلام و بلافاصله آتش نشانان برای مهار آن اعزام شدند.

توضیحات روخ الله فدایی سنخگوی آتش‌نشانی کاشان

به گزارش فارس، وی به گستردگی حجم آتش‌سوزی اولیه به‌دلیل وجود الیاف در محل حادثه و اعزام ۷ تیم عملیاتی برای اطفای این حریق اشاره کرد و افزود: در این آتش‌سوزی، آتش‌نشانان در قالب ۷ تیم عملیاتی از ایستگاه‌های ۱، ۲، ۳ و ۴ این سازمان در محل حاضر شده و توانستند پس از گذشت حدود یک ساعت از لحظه حضور در محل، آتش‌سوزی این کارگاه را مهار و از سرایت آتش به کارخانه فرش همجوار جلوگیری نمایند.

فدایی توضیح داد: آتش‌سوزی این کارگاه به صورت کامل مهار شده و به علت اینکه نیاز بود مواد اولیه موجود در کارگاه به‌صورت کامل خارج شود و سپس اطفای آن صورت بگیرد، هم اکنون همکاران در محل حادثه حضور دارند و مشغول ایمن سازی محل هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با انتقاد از رعایت نکردن الزامات ساخت کارگاه‌های تجاری و صنعتی توسط مالکان، خاطرنشان کرد: نیاز است سوله‌ها و کارگاه‌های تجاری و صنعتی حریم ۵ متری از سوله یا کارگاه همجوار خود رعایت کنند، شاهدیم در این کارگاه حریم ۵ متری رعایت نشده و کارگاه دیوار به دیوار کارخانه فرش مجاور قرار دارد.

وی با بیان اینکه لازم است الزمات آتش نشانی در مراحل اولیه ساخت کارخانجات رعایت شود، افزود: اقداماتی همچون حریم دور ساختمان‌ها، نصب اعلام کننده‌ حریق، نصب اسپرینکلرهای اطفای حریق و وجود کپسول‌های آتش‌نشانی مناسب در محل کارخانجات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فدایی در پایان درباره علت وقوع این حادثه ابراز کرد: با توجه به گسترگی حریق، علت اصلی مشخص نیست و پس از اطفای کامل کارگاه، علت اصلی آتش‌سوزی از سوی کارشناسان این سازمان بررسی و اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها