کد خبر: 569788
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۰:۴۲:۵۷
| |

جوابیه چمران به ضرغامی: معماری ایران از زمان پهلوی دوم دچار بهم ریختگی شده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نسبت به اظهارات وزیر میراث فرهنگی در خصوص بهم ریختگی معماری پس از انقلاب اسلامی واکنش نشان داد و گفت: معماری ایران از زمان پهلوی دوم دچار بهم ریختگی شده است.

جوابیه چمران به ضرغامی: معماری ایران از زمان پهلوی دوم دچار بهم ریختگی شده
کد خبر: 569788
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۰:۴۲:۵۷

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در آغاز هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به سی‌ام مرداد ماه روز جهانی مسجد اظهار کرد: مسجد عبادتگاه ما مسلمین است و در همه ادیان مساجد به عنوان سجده‌گاه نام‌گذاری شده‌اند و در دین و مکتب ما مساجد به عنوان عبادتگاه مسلمین است.

به گزارش تسنیم، وی تصریح کرد: مساجد ما هم به لحاظ معماری و هم قدمت و پایداری بسیار مهم است اما متاسفانه برخی از مساجد هستند که اصول مسجدسازی در آنها رعایت نشده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه فضای مسجد دعوت‌کننده و به سمت عبادتگاه باید باشد، تاکید کرد: در دوران بعد از انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد که مساجد بر اساس اصول ساخته شوند و در همین ارتباط نیز ما در شورای شهر مصوباتی را به تصویب رسانده‌ایم و اجرایی شده‌اند.

چمران با اشاره به برخی از سخنان مبنی بر بهم ریختگی معماری پس از انقلاب اسلامی تاکید کرد: معماری ما در دوران پهلوی دوم برهم ریخت و پس از انقلاب اسلامی تلاش شد به معماری اصلی خودمان که معماری اسلامی و ایرانی بود باز گردیم ولی آن روش ادامه پیدا کرد.

وی به صحبت‌های ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واکنش نشان داد و گفت: در صحبت‌های نقد شده از وزیر آمده که معماری ما پس از انقلاب اسلامی بهم ریخته است اما باید به این نکته اشاره کنم که معماری ایران از زمان پهلوی دوم دچار بهم ریختگی شده بود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به روز دوشنبه 31 مرداد روز صنعت دفاعی گفت: پس از انقلاب اسلامی ما شاهد یک حرکت و جهش بزرگ در این حوزه بودیم و هم‌اکنون در حوزه صنایع دفاعی ما شاهد ساخت موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها