کد خبر: 566622
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۸:۵۱:۴۱
| |

اهدای عضو در خراسان شمالی به سه نفر زندگی دوباره بخشید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اعضای بانوی مرگ مغزی شده ۶۵ ساله اهل شوقان خراسان شمالی به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

اهدای عضو در خراسان شمالی به سه نفر زندگی دوباره بخشید
کد خبر: 566622
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۸:۵۱:۴۱

محمدرضا جمعه زاده اظهار داشت: این بانوی مرحومه در بخش ویژه بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد بستری شده بود که پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی، اعضای ایشان به سه بیمار اهدا شد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: سه عضو این بیمار مرگ مغزی شده شامل پوست به بیماران سوختگی اهدا و دو قرنیه نیز به بانک چشم ارسال شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مختلف در راستای فرهنگ‌سازی اهدای عضو، گفت: با همیاری ارگان‌های فرهنگی و رسانه‌ها، اطلاعات لازم باید به عموم ارائه شود تا هر یک از افراد به عنوان یک سفیر اهدای عضو، نجات‌بخش جان بیماران نیازمند پیوند شوند.

جمعه زاده با اشاره به اینکه هم اکنون در کشور بیش از ۲۵ هزار بیمار، چشم‌انتظار پیوند عضو هستند، افزود: افراد علاقه‌مند به این امر خداپسندانه با دریافت کارت اهدای عضو از طریق ارسال کد ملی به سامانه پیامکی ۳۴۳۲ به جمع زندگی‌های ماندگار بپیوندند.

سال گذشته اعضای بدن ۵ بیمار مرگ مغزی در خراسان شمالی به ۲۳ بیمار نیازمند دریافت عضو، زندگی دوباره بخشیده بود.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.   

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها