کد خبر: 563548
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۷:۱۷:۲۶
| |

ثبت 2 مورد اهدای عضو در هرمزگان

رییس واحد اهدا عضو هرمزگان از اهدا عضو 2 بانوی 53 و 13 ساله در این استان خبر داد.

ثبت 2 مورد اهدای عضو در هرمزگان
کد خبر: 563548
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۷:۱۷:۲۶

محمود حسین‌پور رییس واحد اهدا عضو هرمزگان امروز در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: سحرگاه بیست سومین روز تیرماه، اعضاءی ۲ بانوی جان آفرین هرمزگانی، طی عمل جراحی برداشته و جهت پیوند به بیمارانی که در لیست انتظار پیوند هستند به بیمارستان ابوعلی سینای شیراز فرستاده شد.

​به گزارش فارس، وی افزود: کنیز حیدری‌پور، بانوی جان آفرین ۵۳ ساله هرمزگانی در تاریخ هشت تیر با کاهش سطح هوشیاری ناشی از خونریزی گسترده مغزی به بیمارستان شهید آورده شد که بالافاصله در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار می‌گیرد اما متاسفانه با وجود انجام درمان‌های تخصصی برای وی، در تاریخ ۲۰ تیر مرگ مغزی شد و با ایثار خانواده‌اش، کبد وی به یک بیمار نیازمند پیوند خواهد شد.

رییس واحد اهدا عضو هرمزگانگفت: دومین جان آفرینی که سحرگاه امروز، اعضایش اهدا شد دختری ۱۳ ساله از هم استانی‌های خیر اندیش اهل سنت است که به خواست خانواده از افشای نام این عزیز معذروریم.

حسین‌پور ادامه داد: این جان آفرین ۲ روز پیش به دنبال تصادف و ضربه‌ای که به سرش وارد شده دچار کاهش سطح هوشیاری و متعاقب آن مرگ مغزی شد که بعد از رضایت خانواده برای انجام کار خدا پسندانه اهدا عضو، کبد، کلیه‌ها، روده و ‌پانکراس صبح امروز با جت اختصاصی سازمان اورژانس کشور که از تهران عازم بندرعباس شده بود به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز جهت پیوند به بیماران لیست انتظار منتقل شد.

وی با تقدیر از کار بزرگ و خداپسندانه این دو خانواده ایثارگر و طلب آمرزش برای این دو عزیز از دست رفته، خاطرنشان کرد: برای انجام یک اهدا عضو گاها بیش از ۵۰۰ نفر درگیر می‌شوند تا قلبی در سینه‌ای شروع به تپیدن کند و ریه‌ای جریان مجدد هوا را در خودش احساس کند و جانی نجات یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها