کد خبر: 564952
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۵:۲۳:۴۹
| |

هشدار وقوع سیل / آسمان یزد بارانی می شود

اداره کل مدیریت بحران استانداری یزد و اداره کل هواشناسی استان در ۲ اطلاعیه جداگانه نسبت به بارش باران و وقوع سیل در سطح این استان در اواخر هفته جاری هشدار دادند.

هشدار وقوع سیل / آسمان یزد بارانی می شود
کد خبر: 564952
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۵:۲۳:۴۹

ستاد مدیریت بحران استاندار یزد با صدور اطلاعیه خطاب به مسئولان استان اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه بارشی مانسون و احتمال وضعیت سیلابی در سطح کشور و استان، لازم است تدابیر لازم جهت مدیریت شرایط اضطراری اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا، این اداره کل پایش بهنگام وضعیت جوی و توجه به هشدارهای مربوطه، بازدید از سیلیندها، بندهای خاکی و قنوات، پاکسازی و اصلاح مسیل ها، کانالها و پل ها، بازدید و آماده به کار بودن تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی و تشکیل تیم های واکنش سریع، تدابیر لازم برای آمادگی مردم و ذینفعان و رعایت و اجرای سایر موارد احتیاطی حسب صلاحدید و ضرورت را از مسوولان ذیربط خواستار شده است.

اداره کل هواشناسی استان هم با صدور هشدار اطلاعیه رنگ زرد افزوده است: سامانه بارشی همراه با رعد و برق و رگبار از صبح روز چهارشنبه هفته جاری تا صبح روز جمعه اینده در استان فعال خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده: شهرهای یزد، ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، تفت، مروست، مهریز، میبد و هرات تحت تاثیر این سامانه قرار می گیرد و مخاطرات آن جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر خواهد بود و احتمال برخورد صاعقه نیز وجود دارد.

هواشناسی یزد افزود: با توجه به آن که بارش‌ها در استان‌های فارس و کرمان از شدت بیشتری برخوردار است احتمال انتقال روان آب و سیلابی شدن مسیل ها و بروز خسارت در شهرستان‌های هم مرز با این استان‌ها (ابرکوه ، خاتم و مروست) وجود دارد.

هواشناسی یزد در پایان خاطرنشان کرد: پاکسازی مسیل‌ها و کانال‌های انتقال آب، عدم اتراق در حاشیه رودخانه ها ، عدم چرای دام در ارتفاعات و اجتناب از صعود به قله‌ها تاکید شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها