کد خبر: 563559
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۹:۴۹:۱۰
| |

مشکلات اقتصادی مانع از توجه به فرهنگ نشود/در اسطوره سازی و معرفی مفاخر ایرانی کم کاری کردیم

معاون امور مجلس رئیس جمهور بها دادن به فرهنگ با وجود همه مشکلات اقتصادی را ضروری برشمرد و گفت: در اسطوره سازی و معرفی مفاخر و مشاهیر ایرانی کم کاری کردیم.

مشکلات اقتصادی مانع از توجه به فرهنگ نشود/در اسطوره سازی و معرفی مفاخر ایرانی کم کاری کردیم
کد خبر: 563559
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۹:۴۹:۱۰

دکتر سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور عصر امروز در اختتامیه همایش بین المللی هزاره شیخ جام با ابلاغ پیام گرم رئیس جمهور به مردم تربت جام و ابراز خرسندی از توفیق حضور در همایش هزاره شیخ جام، بیان کرد: از تولد این عارف هزار سال می گذرد اما نام و آوازه شیخ فراتر از مرزها است و به عنوان آثاری فاخر فرهنگی و ادبی مطرح و مورد توجه همگان است.

به گزارش فارس، وی، به خصوصیات خاص شیخ جام اشاره و اظهارکرد: آثار شیخ متأثر از آموزه های دینی و اخلاقی است که در آن نکات ارزنده ای را مطرح  می کند و دیگران را به توبه، پرهیز از گناه و گرایش به معارف دینی اسلام تشویق و ترغیب می کردند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور برپایی بزرگداشت شخصیت ها، مفاخر و مشاهیر را برای نسل جوان موثر برشمرد و تصریح کرد: باید جوانان بدانند که برای تعالی این مسیر پیوسته بزرگانی بودند که در مکتب اسلام رشد پیدا کردند و توانسته اند محیط پیرامونی خودشان را تحت تاثیر قرار دهند.

حسینی بابیان اینکه اگر می‌خواهیم هویت ایرانی اسلامی نمود عینی پیدا کند باید به چنین شخصیت‌های فاخری توجه ویژه کنیم، خاطرنشان کرد: باید با برگزاری چنین محافلی اهتمام بیشتر و فزآینده ای نسبت به شناخت مشاهیر در جامعه جاری و ساری شود.

وی، به ویژگی‌های شخصیتی شیخ احمد جامی پرداخت و اضافه کرد: این عارف خارج از تعلقات دنیوی به عنوان مفسر قرآن کریم یاد می‌شود که آثارشان برگرفته از تعالیم و آموزه های قرآنی و احادیث بوده است. 

معاون امور مجلس رئیس جمهور افزود: در اسطوره‌سازی و معرفی مفاخر ایرانی کم‌کاری کردیم و باید معرفی مفاخر و مشاهیر و بزرگان نه راه افراط و نه راه تفریط را پیش گیریم تا در راه فرهنگی غنی ایرانی اسلامی به رشد و پویایی و تعالی برسیم.

حسینی با تاکید بر اینکه با همه مشکلات اقتصادی به فرهنگ باید بها داده شود، تصریح کرد: هزاره شیخ جام یادمان یکی از بزرگان و عارفانی است که در مکتب اسلام ناب رشد و نمود پیدا کرده و راه تذهیب نفس و کسب تعالیم نورانی را به درستی پیش گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب منادی وحدت بودند اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در نوشته ها از پیوند سترگ میان مردم و مسئولان و معرفی این منطقه زرخیر به عنوان پایتخت وحدت به نیکی یاد کردند که نمونه این صمیمیت و صفا در آیه وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا قرآن متبلور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها