کد خبر: 559286
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۲۰:۴۷:۵۱
| |

حسینی در دیدار علامه سید محمد تقی مدرسی :

دولت از نظرات بزرگان حوزه‌های علمیه استفاده می‌کند

معاون امور مجلس رئیس جمهور با تاکید بر اهتمام دولت نسبت به استفاده از نظرات و دیدگاهای بزرگان حوزه‌های علمیه، گفت: جامعه بزرگ علما و روحانیت، نقش غیر قابل انکاری در روشنگری و هدایت مردم دارند و نقش علما و حوزه های علیمه در پیشبرد امور حائز اهمیت است.

دولت از نظرات بزرگان حوزه‌های علمیه استفاده می‌کند
کد خبر: 559286
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۲۰:۴۷:۵۱

سید محمد حسینی در دیدار علامه سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید با اشاره به ظرفیت بالای حوزه های علمیه در مباحث فکری و پژوهشی گفت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها می توانند درباره مسایل و مشکلات کشور در بخش های مختلف، برنامه ها و راهکارهای مفید ارایه دهند و دولت از اینگونه اقدامات استقبال می کند.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ارتباط و اعتماد بین علما و اقشار مختلف مردم نیز ظرفیت مهمی است که می توان در عرصه جهاد تبیین و مقابله با هجمه های دشمنان موثر باشد.

حسینی همچنین از خدمات علمی مدرسی و تالیفات متعدد و متنوع ایشان به زبان عربی و فارسی در حوزه معارف اسلامی و آثار فقهی و قرانی به ویژه تفسیر کامل قرآن با عنوان "من هدی القرآن" (تفسیر هدایت) تقدیر بعمل آورد.

در این دیدار علامه سید محمد تقی مدرسی نیز در این دیدار حفظ و تقویت اصول و مبانی دینی و اعتقادی را ضروری دانست و اظهارداشت: طلاب و علمای دینی باید همزمان با تحولات علمی و سیاسی در عرصه جهانی، اطلاعات و معلومات خود را به روز کنند.

این مرجع تقلید عالیقدر تاکید کرد: باید به صورت ریشه ای و اساسی درمسیر ترویج فرهنگ دین در سطح جامعه گام برداشت و در این راه لازم است مفاهیم دینی و قرآنی از مقطع ابتدایی تا سطح دروس حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها مورد توجه ویژه باشد.

مدرسی در ادامه با تقدیر از فعالیت های دکتر رئیسی و اقدامات دولت مردمی اظهارداشت: تمرکز دولت بر رفع مشکلات و دغدغه های اصلی کشور و پرهیز از ورود به مسایل حاشیه ای از نقاط قوت دولت است و شخصا موقع زیارت حرم امام حسین علیه السلام برای موفقیت آیت الله رئیسی و دولت دعا می کنم.

ایشان تاکید کرد: دولت باید تحول فرهنگی و اقتصادی و برنامه ریزی برای جلوگیری از اسراف و هدر رفت انرژی را با قوت ادامه دهد.

در این دیدار درخصوص رسالت امروز حوزه و دانشگاه و نقاط قوت و ضعف و نیز انتظارات از این دو نهاد آموزشی و پژوهشی هم مباحثی مطرح شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها