کد خبر: 559384
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۰:۳۷:۲۲
| |

رئیس سازمان سنجش: عضویت در شبکه‌های اجتماعی متخلفِ کنکوری، جرم تلقی می‌شود

رئیس سازمان سنجش گفت: اگر داوطلبی خودش یا پدر و مادرش یا خانواده اش در شبکه های اجتماعی متخلف عضو باشند بالقوه جرم تلقی می شود.

رئیس سازمان سنجش: عضویت در شبکه‌های اجتماعی متخلفِ کنکوری، جرم تلقی می‌شود
کد خبر: 559384
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۰:۳۷:۲۲

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش امروز در نشست خبری کنکور سراسری ۱۴۰۱ گفت: فرآیند برگزاری آزمون سراسری در هماهنگی کامل با آزمون گروه هنر چهارشنبه ۸ تیر برگزار می شود.

به گزارش مهر، وی گفت: تغییرات خوبی از نظر شکلی برای کنکور رخ داده است.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: پیشرفته ترین اسکنر برای خواندن پاسخنامه ها در سنجش نصب شد. تا ۴ میلیون و نیم پاسخنامه را با دقت و سرعت بالا بخواند.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره شناسایی متخلفان کنکور گفت: ۹۵ درصد شبکه های اجتماعی در فضای مجازی کاذب هستند و هیچ گونه فعالیتی در دسترسی به سوالات ندارند و تنها پول می گیرند و غیب شان می زند.

وی افزود: اگر داوطلبی خودش یا پدر و مادرش یا خانواده اش در شبکه های اجتماعی متخلف عضو باشند بالقوه جرم تلقی می شود.

پورعباس گفت: یک عده تلاش می کنند در زمان آزمون به سوالات دسترسی پیدا کنند و در این مسیر ما تمام عینک های دوربین دار، گردنبند هوشمند، کراوات، پاپیون، دکمه که مجهز به دوربین هستند شناسایی کردیم.

وی افزود: یک عده ای اجیر می شوند و به صورت حرفه ای در آزمون شرکت می کنند که این افراد شناسایی شده اند و به صورت ویژه با آنها برخورد می شود.

رییس سازمان سنجش گفت: برخی هم سعی می کنند عکس بفرستند بیرون و برسانند به افراد کلید ساز آزمون، این مسیر هم شناسایی شده و با ایجاد سه پاسخنامه و شکست زمانی توانستیم این امکان را از آنها بگیریم.

وی گفت: با توجه به کاهش کرونا بازرسی بدنی امسال کامل انجام می شود.

پورعباس افزود: برخی دم درب حوزه موبایل را تحویل می دهند که موبایل روشن است و کیتی اندازه یک عدس در گوش خود می گذارند و موبایل هم روی پاسخ خودکار تنظیم شده برای همین موبایل روشن یعنی تقلب‌.

وی گفت: با همکاری شرکت های دانش بنیان دستگاه شناسایی هر گونه نویز رادیویی و یا بولوتوس ساخته شده و به مراقبین داده شده است.

رییس سازمان سنجش افزود: بعد از آزمون هم نرم افزارهایی برای شناسایی تقلب های احتمالی طراحی شده است.

وی گفت: در زمان کرونا به دلیل اینکه امکان بازرسی بدنی وجود نداشت کمی فضای تقلب فراهم شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها