اسماعیلی:

توسعه و مرجعیت اماکن مذهبی، دستور کار اصلی وزارت فرهنگ در دولت مردمی است

وزیر فرهنگ ظهر امروز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان شهرضا گفت: توسعه و آبادانی اماکن دینی، مذهبی و مرجعیت دادن به آن‌‎ها در راستای تحقق نهضت بازگشت به مساجد از سوی دولت مردمی دنبال می‌شود‌.

توسعه و مرجعیت اماکن مذهبی، دستور کار اصلی وزارت فرهنگ در دولت مردمی است
کد خبر: 558215
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۷:۴۱:۰۲

در ادامه سفر استانی هیات دولت به استان اصفهان، محمدمهدی اسماعیلی با حضور در شورای اداری شهرستان شهرضا که با حضور مدیران، نخبگان و خانواده شهدای این شهرستان برگزار شد، وجود مقبره امامزاده شاه‌رضا (ع) در شهرستان شهرضا را یک مزیت فرهنگی دانست و گفت: مهم‌ترین مزیت فرهنگی شهرستان شهرضا همین امامزاده است که اسم شهرستان نیز برگرفته از ایشان است و باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشت و در این زمینه به سازمان اوقاف و امور خیریه این تاکید را خواهیم داشت که شرایط فعالیت های فرهنگی را در این مکان مقدس فراهم کند. 

​به گزارش فارس، وزیر فرهنگ با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب که «امامزادگان قطب‌ فرهنگی کشوراند» اشاره کرد و تصریح کرد: در دولت مردمی نهضت بازگشت به مساجد را به‌عنوان شعار محوری حوزه فرهنگ انتخاب کرده‌ایم. وقتی می‌گوییم مساجد؛ تکایا، امامزادگان و مکان‌های مذهبی هم در ردیف آن قرار خواهند گرفت. در این زمینه برنامه وسیعی را شروع کرده‌ایم و در همه استان‌ها آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی درباره اقدامات خود در دوره مسئولیت در استان اصفهان گفت: زمانی که در استان اصفهان مسئولیت داشتم بودجه اعتبارات فرهنگی را عمدتاً در امامزاده‌های مختلف قرار می‌دادیم که نتایج خوبی داشت. در همین راستا سرمایه‌گذاری مناسبی انجام دادیم تا دارالحدیثی در محل مقبره علامه مجلسی ساخته شود که البته ادامه‌ داده نشد و امروز در مسیر توسعه امامزادگان مسئولیت در سطح ملی برعهده ما قرار داده شده است. 

اسماعیلی توسعه و آبادانی اماکن دینی، مذهبی و مرجعیت دادن به آن‌‎ها را از جمله دستور کارهای دولت مردمی دانست و تاکید کرد: شهرضا مفتخر به زادگاه شهید عالی مقام، سردار شهید ابراهیم همت است و جایگاه این شهرستان باید تقویت شود و باید قدر این نعمت‌ها را با تجلیل از آن‌ها بدانیم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید از شهرک صنعتی رازی و دیدار با مدیران صنایع شهرضا استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در این دیدارها با قشرهای مختلفی از ارگان‌های دولتی و مردم گفت‌وگو داشتیم و در جمع‌بندی این دیدارها چند نکته مهم است که حتما ما در دولت پیگیر آن‌ها خواهیم بود که بخشی از آن‌ها در مصوبات این سفر پیش‌بینی شده است.

نماینده ویژه رئیس جمهور به جاده ترانزیتی شهرضا اشاره کرد و گفت: جاده ترانزیتی که شهرضا را در محور ترانزیت شمال به جنوب قرار داده است، یک موقعیت استراتژیک است. در گذشته از موقعیت شهید امامی بازدید داشته‌ام که در حوزه مبارزه با مواد مخدر مهم است و با توجه به موقعیت راهبردی که این منطقه قرار دارد، باید به‌تناسب آن سیستم نظارتی آن تقویت و تجهیزات پلیس افزوده شود و احداث جاده جدید باید پیشرفت داشته باشد.

اسماعیلی ادامه داد: موضوع مشکلات صنایع شامل چند مورد اساسی از جمله صندوق توسعه ملی بود که آن را دنبال خواهیم کرد. بنده به‌واسطه‌ مسئولیت اطلاع‌رسانی در دولت، در ستادهای مختلف اقتصادی حضور دارم و به‌همین دلیل این بحث‌ها را از جایگاه حقوقی در دولت دنبال خواهم کرد و برخی‌های از آن ها نیز نیازمند مصوبه در دولت است و پیگیری می شود. 

وی قرار گرفتن شهرضا به‌ عنوان منطقه ویژه اقتصادی را موجب گشایش جدید اقتصادی برای این شهرستان دانست و بیان کرد: این موضوع در دستور کار شورای عالی قرار دارد؛ بنده عضو شورای عالی مناطق آزاد هستم و در جلسه هفته گذشته این شورا این موضوع به عنوان دستور جلسه بود و در اولین فرصت به تصویب خواهد رسید. 

گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در سفر استانی به اصفهان، وارد این استان شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها